04 aug 2009

Arie's nieuwe programma teruggetrokken.



Arie's nieuwe programma "Loopt een man over het water" is door de EO teruggetrokken. Hieronder lees je het persbericht dat de omroep daarover verstuurde. Arie heeft besloten de media over deze situatie nog niet te woord te staan, uit respect voor de EO. Wij vragen je die beslissing voorlopig te respecteren en hopen je snel te berichten over de gevolgen van deze situatie.

 

PERSBERICHT EVANGELISCHE OMROEP

 

Hilversum, maandag 3 augustus 2009

 

EO stopt productie Loopt een man over het water…

 

De Evangelische Omroep (EO) stopt met deproductie van het programma Loopt een man over het water... Belangrijkste reden is dathalverwege het proces is gebleken dat de intentie van het programma en deuitvoering ervan niet meer op elkaar aansluiten. Directeur Arjan Lock: “Wijblijven een omroep met het verlangen om met mensen die God niet kennen hetgesprek aan te gaan. Soms zoeken we hierin grenzen op en kiezen we voor eenspannende vorm. In de afgelopen week ontstond er veel commotie over ditprogramma in de media. Nadat we nogmaals kritisch naar het format hebbengekeken, zijn we tot het besluit gekomen te stoppen met de productie.” 

 

In het proefprogramma Loopteen man over het water… wilde de EO een bekende niet-christelijke cabaretier vragen om aan dehand van het Marcus-evangelie een korte voorstelling te maken over Jezus. Doelvan het programma was om daar het gesprek over te voeren. De productie zat nogin een opstartfase, maar na hernieuwde afweging heeft de EO het besluit genomenhet programma terug te trekken. Directeur Arjan Lock licht toe: “De bedoelingmet het programma was helder; we willen mensen vertellen over Jezus. Maar wezien in dat we met dit risicovolle format en de ontstane beeldvorming diedoelstelling onvoldoende bereiken.”

 

Presentator Arie Boomsma heefter grote moeite mee dat het programma niet doorgaat: “Dit format was een uniekemogelijkheid om vooroordelen weg te nemen en open en eerlijk het gesprek overJezus aan te gaan. Dat we die kans nu niet krijgen vind ik heel jammer.”


 

Naam:
  
E-mail (wordt niet gepubliceerd):

Reactie:
  

Vul de volgende code in:
CAPTCHA code image
Change the code

  





  • 13 jun 2010
    Naam: laurens Windig

    Beste Arie, hieronder mijn gedicht voor je :o) God houdt van humor kerken zaten vroeger vol met humor die ik wel en niet vond in de bijbel twijfel of God van humor houdt ik lach vaak in mijzelf zoals Sara - Die alreeds verwelkt was - toch nog een zoon baarde Maria was ook geestig Jozef zag de humor er niet van in en Petrus die bijna verdronk door Jezus na te doen lopend over water wat zullen ze gelachen hebben net zoals wij de humor ervan inzien God lacht ook als bijna iedereen onder de kerkpreek pepermuntjes zuigt! Je wilt het geloven of niet! met vriendelijke groet, Laurens Windig




  • 13 dec 2009
    Naam: Iris Sloof

    Beste Arie, Ik vind dat je bij de EO de plank volledig misgeslagen hebt. Je profileert jezelf graag als een Christen die de grenzen opzoekt en provocerend te werk gaat om een dialoog in gang te zetten. Toch heb je na de problematiek rondom de l'Homo reportage weinig discussie teweeg gebracht binnen het EO bolwerk. Dat was nu een uitgelezen moment geweest om de tolerantie ten opzichte van homosexualiteit binnen de EO eens goed op de kaart te zetten. Je had hard kunnen vechten, iets teweeg kunnen brengen maar in plaats daarvan liet je je schorsen totdat je 'in gezamenlijk overleg' alsnog kon vertrekken. De resulaten zijn dus nul. De discussie omtrent homsexualteit is amper opgelaaid, alles is precies als tevoren met als enig verschil dat jij er niet meer werkt. Als je je eigenbeeld als grensverlegger waardig had willen zijn dan had je beter direct met ontslag kunnen dreigen om je statements extra kracht bij te zetten. En niet als een mak lam een schorsing afwachten waarna intolerante geesten alsnog op oude voet verder gaan. Arie, je wil graag Jezus naar de mensen brengen maar weet jij wel zeker dat het je niet ontbreekt aan dapperheid? Ik denk namelijk van wel.




  • 07 sep 2009
    Naam: niko

    Best een duur shirt bytheway...




  • 04 sep 2009
    Naam: Jan Willem Nieuwerth

    Mja, mogelijk zat het format al zo in elkaar dat het risico toch ook wel groot was dat cabaretiers ermee aan de haal zouden gaan. Dan kan het niet anders zijn dat dit niet strookt met de boodschap die de EO wil uitdragen. Neemt niet weg dat het een signaal is dat de EO redelijk behouden blijft in vernieuwing, alhoewel ze wel al een klein beetje de traditionele achterban aan verandering laten wennen. Maar aangezien de EO een diverse acherban heeft, wil je ook niet de behouden gelovige leden tegen het hoofd stoten. Maar wel prettig om te horen dat je de EO in ieder geval een warm hart blijft toedragen. Ik hoop wel werkelijk dat je binnenkort weer op t.v. komt met een discussieprogramma of zo. Want hoe goed je ex-collega's ook hun best doen, het programma is toch niet hetzelfde zonder jouw persoonlijke inbreng. Wens je heel veel succes met je verdere carriére en hoop je gewoon bij een andere omroep terug te zien!




  • 04 sep 2009
    Naam:

    ga naar PowNed Arie, daar krijg je alle ruimte!!!




  • 04 sep 2009
    Naam:

    En nu snel naar de VPRO!!!!!




  • 04 sep 2009
    Naam:




  • 04 sep 2009
    Naam: alex

    Beste Arie, jammer dat je de eo verlaat, ik zal je missen bij 'dit is de dag' succes bij de kro?




  • 04 sep 2009
    Naam: bundy

    Jammer dat je wegloopt, je was n echte troetel-christen, of hoort deze actie ook bij de show?




  • 04 sep 2009
    Naam: Jay

    Beste Arie, Ik denk dat jij helemaal niet verrast bent over deze stap van de EO. De manier hoe jij tegen je geloof aankijkt en er mee om gaat, past helemaal niet in het straatje van 'de fienen', zoals wij dat hier zeggen. Je bent te tolerant en je ziet terecht, dat er meer manieren zijn om te geloven. Ik ben zwaar ingelovig (ik geloof zelfs helemaal niet in een god), maar heb dan wel weer een vriendin die gelovig is. Dit gaat goed door wederzijds respect. Je kunt een ander domweg niet dwingen om iets te geloven. Zij heeft zich daarin berust. Dit respect zie ik ook terug in jou. Tja, dat heb je dus niet in de intolerante EO, CU, e.d. en van het begin was dit al gedoemt om te mislukken! Ik hoop dat je bij een omroep je ding voort kunt zetten, want ik denk dat je op de goede weg bent, ondanks onze verschillende zienswijze....




  • 04 sep 2009
    Naam: Elize

    Oké Arie, eindelijk weg bij de EO. Hopelijk krijg je elders wél de kans om te laten zien wat je kunt! (en wil)




  • 04 sep 2009
    Naam: Anne Louise

    Arie, succes met wat er ook op je pad komt.




  • 04 sep 2009
    Naam: Sandra

    jammer, jammer jammer. de eo raakt een geschenk kwijt! Ik vind jou zo'n mooie man, van binnen en buiten. Ik steun de eo al jaren en zal dat ook blijven doen. Maar een EO zonder Arie is als een hemel zonder muziek. Mijn hartje treurt. xx




  • 04 sep 2009
    Naam: Maus

    Waarom ga je nou toch weg bij de EO?




  • 30 aug 2009
    Naam: Gerrit

    Arie. Blijf bij de EO. Heb nog even geduld. Jouw tijd komt absoluut. Jij bent daar onderdeel van de toekomst. De toekomst in Gods hand.




  • 27 aug 2009
    Naam: Too

    wolf in schaapskleren




  • 27 aug 2009
    Naam: Femke

    net lees ik dat Arie misschien de overstap gaat maken naar de KRO. Dit zou ik erg jammer vinden!! De manier waarop Arie als christen met ´niet-christenen' omgaat vind ik erg bijzonder en mooi. Mensen met een andere mening opzoeken en ermee in gesprek gaan en toch duidelijk laten zien waar je voor staat. Jammer dat veel (ex)leden van de EO dit niet weten te waarderen!




  • 25 aug 2009
    Naam: Ewaldo

    Hoi Arie, waarom vraag je dr. Johnny Love niet om je te helpen met je programma. Hij is de enige christelijke stand up die met alle andere komedianten optreed in Nederland. Met Rachid Larouz, met Jurgen Rayman en hij staat meestal in die shows als hoofd act tussen al die grootheden in de cabaret en stand up wereldje. Ik ben zelf een groot fan van dr. Johnny Love, omdat hij met zijn grappen niemand beledigd, noch vloekt of schuine grappen verteld. Hij heeft een website onder de naam drjohnnylove .nl




  • 19 aug 2009
    Naam: Pieter

    Arie, ik snap heel goed dat je het heel moeilijk vind dat dit programma geen kans krijgt. Ik vind dit ook heel jammer, want het is beter om het gesprek aan te gaan, en dit was een hele bijzondere manier om dat te doen. Dit had vooroordelen die over Christenen bestaan kunnen verbeteren. Wat nu gebeurt is dat de vooroordelen juist bevestigd worden. Ik bewonder de manier waarop je er mee om gaat. Dit bevestigd voor mij dat je dat jij het had gekund. Ik wens je veel wijsheid toe. Hou vast aan je geloof en blijf je richten op God, uiteindelijk zullen mensen je altijd weer teleurstellen.




  • 18 aug 2009
    Naam: Walter

    Blijven Arie. Veranderen die hap. laat die leden die de boel chanteren met dreigementen over het opzeggen van hun lidmaatschap maar kletsen. Laat ze maar gaan! Er komen veel meer leden voor terug.De EO moet veranderen om haar voortbestaan te garanderen en daarmee het verspreiden van de Boodschap want daar gaat het om. Leden die dat proces verstoren willen dat kennelijk niet begrijpen.




  • 18 aug 2009
    Naam: Van Henegouwen

    ga uithuilen bij Eric Velu. Die weet hier alles van...




  • 16 aug 2009
    Naam: J&R Schipper

    wat jammer dat God via het programma 'Loopt een man op het water' geen kans krijgt. Wat is het moeilijk om iets te presenteren wat iedereen goedkeurd of toejuicht. Dat men het begrijpt zoals het bedoeld is en dat iedereen een eigen uitleg er op na houdt is logisch. Een ieder (media, achterban, wie dan ook) meent dat hij of zij de beste mening er over kan geven, het beste het begrijpt of de beste intensies heeft of wat dan ook. En in dit geval nog voordat het programma gepresenteerd is. Jammer!!! Ik denk niet dat het haalbaar is om een programma te presenteren wat voor een ieder 'goed' is, of binnen bepaalde normen en waarden blijft, en wat tegelijkertijd niemand tegen het hoofd stoot. Zoveel mensen, zoveel meningen, zoveel waarden/normen. Ik vind als EO lid dat Arie juist de meeste mensen weet te raken met het evangelie, want iedereen gelovig of niet gelovig wordt aan het denken gezet waar hij of zij staat. Gods liefde is onvoorwaardelijk. Wij mensen denken onvoorwaardelijk te zijn, maar helaas... Arie: heel veel wijsheid, kracht en doorzettingsvermogen toegewenst!!! We zullen voor je bidden. Hartelijke groeten, J&R Schipper




  • 14 aug 2009
    Naam: peter smit

    De wijnstok, en de rank Blijf in mijn liefde, dan blijf ik in jou, mijn kind! Ik ben de wijnstok, en jij de rank. Oh Blijft in mij. Doe mijn wil, en je zult steeds weer vruchtbaar zijn. Als het leven pijn doet, dan snoei ik je bij En maak je mooier, zoveel mooier, Wanneer je blijft in mij! Wanneer je blijft in mij! Wees lankmoedig en geduldig, Want zij haten die jouw zend. Zoek jezelf niet, maar ga uit, En maak mijn naam bekend! Want ik zoek ook hen, die zonder mij verloren gaan. Ben je zwak, dan ben ik sterk, Verspreid mijn liefde. want mijn liefde, is voor iedereen. Is voor iedereen. Is voor iedereen. Peter




  • 12 aug 2009
    Naam: niko

    @ Leon, 11 AUG 2009: Waarom geloof je wel in Arie en niet in de God waar hij in gelooft? Leg 'ns uit, je opmerking maakte me nieuwsgierig.




  • 12 aug 2009
    Naam: Goedgelovig.nl

    Arie, complimenten voor hoe mild je telkens reageert op dit vreselijke gestuntel van de EO-directie. Voor alle Arie-liefhebbers hebben we een cartoon over de Erotiserende Omroep gemaakt. http://goedgelovig.wordpress.com/2009/08/12/de-erotiserende-omroep/




  • 12 aug 2009
    Naam: Henk

    Arie, Jammer vind ik het dat je een mogelijkheid ontnomen is om met mensen over het geloof in gesprek te komen. Toch denk ik dat je wel weer nieuwe mogelijkheden zult vinden. Ik begrijp dat je in je leven graag grenzen opzoekt. Dat schijnt vroeger al zo geweest te zijn bij je ouders thuis en dat is nu blijkbaar nog zo bij de grote familie die EO heet. Makkelijk is het om zwart-wit op de situatie te reageren, zo van Arie doet alles goed (of fout, het is maar hoe je ‘t bekijkt) en de EO doet alles fout (of goed). Goed vind ik dat er onderzocht wordt waar grenzen liggen maar ik zou het jammer vinden wanneer er al te definitieve conclusies getrokken worden wanneer je over een grens dreigt heen te gaan. Wanneer naar verluidt het meer behoudende deel van de EO-achterban grote moeite heeft met “Loopt een man over het water ...” moet je daar toch rekening mee houden omdat we naar elkaar willen omzien als kinderen van de Vader, ook als in onze ogen sommige van die kinderen dat dan juist niet doen. En ook ik bespeur de laatste tijd een toenemende tendens om -zelfs of misschien juist in de kerk- Gods Woord soms met een korreltje zou te nemen of in ons voordeel uit te leggen als dat zo uitkomt. Tijdens de “Grote Opdrachtschool” jaren geleden heb ik geleerd dat je je plannen in het gebed aan de Vader kunt voorleggen. En dat je een antwoord kunt krijgen uit reacties van anderen. En hoewel ik hier niet wil beweren dat de afwijzing van het programma direct een antwoord van de Vader is zou je willen adviseren daar toch nog eens verder over na te denken en na te praten met EO-leden van diverse pluimage. Soms zijn vaders niet blij met wat hun kinderen doen! Ik wens je Gods zegen toe in je verdere leven en hoop dat je nog lang voor ons als presentator/gesprekleider maar bovenal als kind van de Vader behouden blijft.




  • 11 aug 2009
    Naam: Leon

    Ik geloof absoluut niet in god, maar wel in Arie!




  • 11 aug 2009
    Naam: LA de Stigter

    Hoi Arie, Ik vind het erg jammer en rot voor je dat eea meerdere keren achter elkaar niet loopt zoals gehoopt. Ik ben erg blij met jouw bijdragen aan de maatschappelijke discussie bij zowel de EO als in de rest van het maatschappelijk debat. Ik ben zelf EO-lid en sta juist WEL nadrukkelijk achter jouw manier van communiceren; zorgen dat je communiceert op een manier die begrijpelijk en aantrekkelijk is voor degene tegen wie je het hebt. En dat doe je dus goed want het wekt steun bij niet-EO-ers en bij sommige EO-ers afkeuring. De ultieme test zou je kunnen zeggen. Persoonlijk ben ik als EO-lid juist erg blij met je en hoop ik dat je mijn manier van omgaan met mensen blijft laten zien bij de EO en daarbuiten. Daarnaast kan ik het stuk dat Henk P Medema (zie www.goedgelovig.nl) schreef van harte onderschrijven. Ga zo lang het je lukt alsjeblieft door! Groet, LA




  • 10 aug 2009
    Naam: Linde

    Arie...er is zoveel verzet als je het over geloof en Jezus hebt, dat wordt steeds erger.Tuurlijk mag je ruimdenkend zijn, maar hou vast aan je overtuiging: je doet het toch voor Jezus??!! Blijf bij de EO...juist nu! Juist nu de meeste mensen hopen dat je weg gaat....juist in moeilijke tijden moet je volhouden toch? Blijf de wedloop lopen, je ogen op het doel gericht! Sterkte!!




  • 10 aug 2009
    Naam: niko

    Mmm. Beetje ondoordacht om het programma eerst goed te keuren en daarna terug te trekken. Het uiteindelijke resultaat is dat de cabaretier nu alsnog een podium op 3fm krijgt om alsnog zijn grappen over Jezus te spuien, zonder dat het gesprek wordt aangegaan. Een trieste balans. Persoonlijk had ik er moeite mee om het evangelie in handen te geven van iemand die er de draak mee wil steken, maar ik was toch zeer benieuwd naar het gesprek dat er uit voort zou vloeien. Groet, niko




  • 10 aug 2009
    Naam: Richard

    Het leven is hard, meedogenloos en gemeen.




  • 09 aug 2009
    Naam: Reza

    Je bent op de goeie weg... Pas als de E.O. beseft dat het geloof een absoluut iets is en dat de religie iets relatiefs is dan pas zullen ze snappen dat iedereen op water kan lopen. Religies doen er eigenlijk niet toe. Het draait om dat ene geloof. Jouw geloof. Het probleem in de wereld is dat de gelovigen hun religie als de absolute zien. Terwijl het iets relatiefs is... De E.O. denkt ook in absolute zin. Zij leggen hun -denken ze- absolute religie op. Maar jij weet, meent je te herinneren dat het enige dat telt het geloof is...en dat religie maar iets verzonnen is. Je kan nooit afgescheiden zijn van het systeem leven. Als je het ontdekt komt chaos tot leven maar na chaos komt leven. Succes!




  • 09 aug 2009
    Naam: Betje

    Succes met je keuze en blijf trouw aan jezelf!




  • 08 aug 2009
    Naam: Eveline

    Wat ontzettend jammer dat dit programma niet doorgaat. Ik keer er naar uit; nog niet eerder heb ik een tvprogramma in mijn agenda gezet... Een gemiste kans om de dialoog breed te voeren; zowel over het christelijk geloof als algemene waarden. Arie, je verrast me elke keer weer door je integere, open en ruimdenkendheid. Als nu zoekende gelovige afkomstig uit een christelijk milieu, ben je voor mij een verademing. Ik hoop je toch snel waar dan ook in een soortgeluijk programma weer te zien. Succes, wijsheid en sterkte met de keuzes die je meot maken.




  • 08 aug 2009
    Naam: Jaco

    Hoi Arie, jammer dat er wordt gestopt met het programma. ik vind het een gemiste kans voor de EO!!




  • 08 aug 2009
    Naam: Joost

    Dag Arie, Je bent een man met visie, een man met diepgang, talenten, je inspireert en volgens mij kan je dat bij de EO allemaal prima gebruiken. In de auto luister ik met bijzonder veel plezier naar je radioprogramma's, waar je jouw talenten ook prima kwijt kan. Het zou ontzettend jammer zijn als je de EO vaarwel gaat zeggen. Bezint eer ge bij een ander begint... I.i.g. good luck bij je keuzes. Is lastig he?!




  • 08 aug 2009
    Naam: Floris Jan

    @iris, het is exact wat ik bedoel. Een andere formulering zou zijn, 'het ligt niet in het karakter van hoe de heere Jezus is'. Hart.gr fj




  • 08 aug 2009
    Naam: jan

    Arie, voor kijkcijfers moet je toch echt naar een andere omroep gaan.




  • 08 aug 2009
    Naam: pieter

    Hallo Arie, Probeer dit format eens bij een andere omroep, de EO is vast niet de enige met een christelijke identiteit. De achterban van de EO is doorgaans conservatief, daar kan jij toch niet tegenop in je eentje. Sterkte!!




  • 08 aug 2009
    Naam: Hanneke

    Ha Arie, Balen dat je programma nu niet doorgaat! Ik hoop voor jou, maar vooral in het algemeen, dat de achterban van de EO wat meer ruimte zal geven aan dingen die zij 'niet gewend' zijn! Of je programma nu wel of niet uitgezonden wordt, ik vind dat je je best doet in je werk! Groetjes!




  • 08 aug 2009
    Naam: Johan ter Beek

    Erg jammer... ik zag uit naar dit programma. Als ik nu genoeg zeur bij de EO... wordt het dan toch wel uitgezonden? @ Arie: sterkte met deze hele situatie. Dit moet enorm frustrerend zijn. Bedenk wel dat jou hoofd het hoogst boven het maaiveld uitsteekt, maar er zijn meer pioniers. Je bent daarin een voorbeeld voor vele vernieuwende, emerging en zoekende gelovigen. Nogmaals: sterkte!




  • 08 aug 2009
    Naam: iris

    @Floris: "In de gezindheid van de Heere Jezus"...? Waarom praat je zo ouderwets en zeg je niet gewoon wat je bedoelt?




  • 08 aug 2009
    Naam: Teun

    Hey Arie, Ik vind het heel jammer voor je dat je werkgever niet achter je staat. Ik vind (als niet-gelovige) dat je weldegelijk goede programma's maakt en dat in al jouw programma's jouw doel (het creëren van een dialoog tussen gelovigen en niet-gelovigen) duidelijk naar voren komt. Een doel die de EO ook ten goede komt. Kijk wel uit hoever de EO bij jouw mag gaan, want het zou een dood zonde zijn als de EO jouw van je geloofwaardigheid beroofd en je dadelijk alleen nog maar als Zwart Schaap fungeert.




  • 07 aug 2009
    Naam: Dennis

    Hoe moeilijk is het op dit bericht, het niet doorgaan van dit format, een goede en weloverwogen reactie te schrijven. Ik zie mijzelf als Christen, ben niet Christelijk opgevoed, maar wel (inmiddels jaren geleden) tot geloof gekomen. En soms, soms schaam ik mij hiervoor in situaties als deze. Ik geloof in God, de almachtige, Schepper van Hemel en aarde en in Jezus Christus Zijn enig geboren zoon. Wij spreken hier over de onmogelijkheden van een format, een programma dat niet het gewenste effect zal bereiken! Wij zeggen dit! Wij, maar wie zijn wij? Ik geloof in God, de ALMACHTIGE!! Hij zal ook een televisie programma dat wellicht op het oog afwijkend is, dat wellicht niet direct in de geijkte EO lijn ligt kunnen gebruiken om mensen aan te zetten tot het geloof! Zeker als dit idd de intentie van de makers van dit programma is! Persoonlijk ken ik Arie Boomsma niet, maar wat ik van hem zie en weet, geeft mij het gevoel dat Arie een Christen is, met een liefde voor die ene God en een verlangen niet Christenen met deze liefde kennis te laten maken! Zijn format kan door God heel goed gebruikt worden, laten we toch niet zo kleingelovig zijn en denken dat wij wel kunnen bepalen wat God wel en niet kan en kan gebruiken! Uiteraard heb ook ik moeite met spottende cabaretiers, als het op het geloof aankomt. Maar tot nu toe is daar nooit vanuit Christelijke hoek een positieve draai aan gegeven. Nee, de "echte" Christen, zet de tv uit (of heeft er geen) en steekt z'n kop in het zand! Dat is nog eens strijden voor de opbouw van het koninkrijk van God! Kortom! Vanuit mijn visie; een gemiste kans, nog iets duidelijker uitgedrukt: Weer een reden voor niet Christenen om het Christendom vanuit een negatieve kant te benaderen. Jammer, heel jammer en bijna iets om je als Christen voor te schamen! Tot slot een enkele korte opmerking over oud EO voorzitter Bert Dorenbos, wellicht wordt het tijd dat deze man beseft dat hij OUD voorzitter van de EO is en dat het alleen al vanuit deze visie verstandig is niet continu de huidige programmamakers van de EO in een kwaad daglicht te zetten! Zijn uitlatingen in het nieuws van afgelopen avond waren in mijn ogen ongenuanceerd, kwetsend, denigrerend en dus niet erg Christelijk! Arie......sterkte




  • 07 aug 2009
    Naam: Léon Hendriks

    Hoi Arie, Ik denk dat je als mens een mooi voorbeeld bent van een gelovig EN ruimdenkend iemand. Ik vind je kwaliteiten als interviewer erg goed, en als mens denk ik dat je alles wel op een rijtje hebt. Het is jammer dat de EO als organisatie niet beseft dat jij wel eens een brug zou kunnen slaan naar de mensen die het geloof op een moderne manier zoeken. Ik hoop dat je eengoede beslissing voor jezelf kan maken! Heel veel sterkte!!!




  • 07 aug 2009
    Naam: Floris Jan

    @ Dik, het lijkt me goed, en in de gezindheid van de Heere Jezus, om ook de 'schreeuwlelijks' gewoon serieus te nemen.




  • 07 aug 2009
    Naam: Dik

    Heel jammer dat het programma nu niet doorgaat. Ik hoop dat je wel de moed hebt om bij de EO te blijven. Maar de EO maakt het zich wel moeilijk door zich van iedere schreeuwlelijk in de achterban wat aan te trekken.




  • 07 aug 2009
    Naam: Evelyn

    Arie, geen false loyaliteiten, volg je hart. Je hebt inmiddels laten zien dat je een bedachtzaam en integer mens bent; dat is ook mensen die geen christen zijn opgevallen (zoals ik)




  • 07 aug 2009
    Naam: Henk

    Arie, heb je inderdaad gezegd dat Jezus niet de enige weg is tot behoud? Graag een eerlijk antwoord. Mijns inziens ben je dan van het padje af en kan ik snappen dat je met dergelijke programmavoorstellen komt. Je graaft dan aan de fundamenten van het christelijk geloof. Is Jezus dan wel Gods Zoon? Niemand komt tot de Vader dan door mij. Heilige grond onder de voeten, dus eerbied, want Jezus is Gods Zoon. En laten we zijn naam met cabaret en aanzet tot spot hoe dan ook en in welke vorm dan ook, niet te grabbel gooien. Het programma zou een unieke mogelijkheid zijn geweest Jezus door een christelijke omroep te kijke te zetten. En als dat niet in je straatje past, moet je gewoon iets anders gaan doen.




  • 07 aug 2009
    Naam: Marlies

    Alleen jezelf kan beslissen wat je gaat doen. Of bij de EO blijven of weggaan. Ik hoop dat je er uit komt. Jammer dat het programma geen kans heeft gekregen en dat bij de EO nog altijd mensen het voor het zeggen hebben die niets te maken hebben met de inhoudelijke kant van de EO,s programma,s (EO leden). Als ze het met een programma niet mee eens zijn kan je ook niet kijken maar niet zo,n toestand van maken. Hopelijk druft de EO volgende keer die druk wel te weerstaan. Maar voor jezelf, denk goed na wat je nu maar ook over een tijdje wilt met je talenten en dan kom je er wel uit.




  • 07 aug 2009
    Naam: Daan

    Ondanks mijn sympathie voor jouw verwoede pogingen om de EO zaken door de strot te duwen die anderen(lees: niet-gelovigen) allang heel normaal vinden, nl. discussie en gelijkheid, kan ik niet anders concluderen dan dat je struikelt over je eigen veel te hoge ambities. Kijk eens goed naar jezelf: jij bent Arie...niet Jezus! Tja...sorry...iemand moet je toch een keer uit de droom helpen. IJdeltuitje!




  • 07 aug 2009
    Naam: David

    Los van of het terecht is dat het programma niet zijn doel ging bereiken, is het niet juist hoe de EO heeft gehandeld. Laat je niet gek maken door de media en ook niet door de EO. Ga door met wat je wilt bereiken. Misschien kan dat nog wel het beste bij de EO.




  • 07 aug 2009
    Naam: Charles

    Beste mensen, wanneer dringt het inzicht door dat de EO en Arie Boomsma niet bij elkaar passen? En dat niet de EO zich moet aanpassen aan Arie, maar dat Arie iets moet zoeken wat wel bij hem past... met wat meer vrijheid dan wat de bijbel toelaat. Charles




  • 07 aug 2009
    Naam: liam

    Arie, met je houding laat je m.i. een mooi stukje christenzijn zien. een stuk terughoudendheid, en respect. Je schaadt jezelf niet, en een ander evenmin. Ik respecteer de mening en besluit van de e.o. en enkele fanatieke aanhagers, maar ben het er niet mee eens. De e.o. heeft een kans wederom laten liggen. Als je vertrouwen stelt in een medewerker (die je zelf aanneemt en dus deel van je club is) dan moet je hem/haar ook steunen en niet zo af laten gaan t.o.v. de rest van de nietgelovige wereld. Ze hadden kunnen laten zien, hoeveel respect christenen onderling kunnen hebben. Maar helaas is het zoals veelal, je mag komen zoals je bent, als je je maar aanpast aan de groep en verandert. In de Bijbel staan waarschuwingen tegen het maken van eigen wetten. Ze hadden m.i. beter kunnen bidden en vertrouwen in de unieke wijze waarop je contact legt met de maatschappij. Ik wens je een fijne vakantie, en veel wijsheid en liefde. En kijk of de vpro niet een werkplek voor je heeft. liefs, liam




  • 07 aug 2009
    Naam: Arno-Jan

    Hoi Arie, ontzettend jammer dat het programma niet doorgaat. Ik ben het helemaal met je eens dat dit een uitgelezen manier was om in discussie te treden met niet gelovigen. De EO stelt zich nu helaas op een dusdanige wijze op dat het verkeerde beeld van Christenen wederom weer een keer bevestigd wordt, nl: halsstarrige,eigenwijze en niet voor rede vatbare relifreaks. Juist de mogelijkheid om door middel van dit programma een goed beargumenteerde discussie te voeren had de EO moeten aangrijpen opdat er dan wellicht van beide zijden meer begrip voor de ander was geweest. Een gemiste kans, jammer,jammer,jammer




  • 07 aug 2009
    Naam: Ariska

    Ha Arie, Zo'n programma zou goed zijn voor onze samenleving. Een samenleving waar mensen zoeken en de combinatie willen maken met "ïets" van geloof en hun leven. Als leverstijl. Niet het kerkelijke apart. (als must!) Ik zie het programma echt als een gaven van jou. Niemand zou zo'n programma kunnen (of beter kunnen) of durven. Ik kan me je twijfel erg goed voorstellen. Wat je ook beslist gooi niet je gaven aan de kant. Van tegenslagen wordt je sterker en zeker nu ook. Je houding geeft mensen een goed beeld over jou als Christen. Sterkte bij het nemen van de beslissing....Hij zal je helpen! En ....ik zal voor je bidden. Of wereld gezegd: ik zal aan je denken ;-)




  • 07 aug 2009
    Naam: Gert-Jan

    Arie, ik vind het echt jammer dat het programma niet door gaat. Ik hoop dat je toch nog bij de EO blijft. Het feit dat dit programma niet door mocht gaan, geeft eigenlijk wel aan hoe hard je nodig bent binnen de EO. Je laat je niet met het kalme christelijke stroompje meevoeren. Jij bent een van de weinigen die zijn nek durft uit te steken en van het christelijke eilandje af durft te komen. Daar heb ik veel bewondering voor.




  • 07 aug 2009
    Naam: Paul Lips

    Arie Boomsma is een loser




  • 07 aug 2009
    Naam: TDV

    Arie, ik zou het heel jammer vinden als je weggaat bij de EO omdat je een heel goede presentator bent. Ik luister met veel plezier naar "Dit is de dag". Toch ben ik blij dat het 'cabaretprogramma' niet doorgaat want het doet heel zeer als er grappen gemaakt worden over Jezus die voor mij gestorven is en van wie ik veel houd. Bij een aardse geliefde zou je dat niet eens willen laat staan bij je Redder. Misschien hadden jullie ook beter moeten uitleggen wat de bedoeling is zoals nu pas in de Visie. We blijven voor de EO bidden om wijsheid.




  • 07 aug 2009
    Naam: TDV

    Arie, ik zou het heel jammer vinden als je weggaat bij de EO omdat je een heel goede presentator bent. Ik luister met veel plezier naar "Dit is de dag". Toch ben ik blij dat het 'cabaretprogramma' niet doorgaat want het doet heel zeer als er grappen gemaakt worden over Jezus die voor mij gestorven is en van wie ik veel houd. Bij een aardse geliefde zou je dat niet eens willen laat staan bij je Redder. Misschien hadden jullie ook beter moeten uitleggen wat de bedoeling is zoals nu pas in de Visie. We blijven voor de EO bidden om wijsheid.




  • 07 aug 2009
    Naam: Diana

    Arie, een advies; probeer in deze tijd wel WIT te blijven en hierdoor een lichtje te zijn. En juist niet te veel de wereldse kant op te gaan. Daardoor maken we juist als Christen geen verschil.




  • 07 aug 2009
    Naam: Edwin

    De intenties die jij hebt zijn echt goed. De Zoon zocht in zijn tijd ook de grenzen op met het verspijden van het woord. Destijds was er ook kritiek van de gevestigde conservative orde. De Zoon liet zich er ook niet door stoppen. Jij probeert mensen te bereiken die via andere kanalen niet worden bereikt. Dat vind ik echt vet. Ook de manier spreekt me erg aan. Er is niets mis met de EO, maar wellicht past deorganisatie niet meer in de manier van evangeliseren zoals jij je dit wenst. Misschien is er een plaats voor je bij een andere omroep. Het lastige is dat je daar aan de andere kant te weinig plek krijgt om het Ding te doen. Ik bid je wijsheid toe in de beslissing die je te nemen hebt. Wat je ook doet. Ga in elk geval door met wat je doet. Hierdoor maak je het geloof weer een bespreekbaar Ding in kringen waar het een taboe was. Ga je een omroep voor jezelf beginnen dan ga ik handtekeningen voor je inzamelen.¨¨ Groet, Edwb Edwin




  • 07 aug 2009
    Naam: FTP

    Arie, ik heb respect voor je hoe je je geloof uitdraagt. In alle oprechte eerlijkheid (met ook de bijbehorende twijfels zoals elk mens) en nooit met een wijzend vingertje naar anderen toe. Er wordt genoeg geoordeeld, Ik hoop dat je nog veel van je Licht mag laten zien, bij welke omroep dat dan ook is.




  • 07 aug 2009
    Naam: M

    Beste Arie, Als je je aan je woord wilt houden 'uit respect voor de EO' dan is er de keuze óf RTL Boulevard niet te woord te staan óf de tekst op je website te actualiseren.




  • 07 aug 2009
    Naam: Daniel

    @Jaap: kudo's voor je opmerking.. Wie is belangrijker, Jezus of jij? Arie denk er maar goed over na of jij de klappen van de zweep van deze wereld wilt blijven volgen.




  • 07 aug 2009
    Naam: Jaap Cuperus

    Ach, over 2000 jaar zijn er ook weer mensen die geloven dat er 2000 jaar geleden een 'knappe' jongeling was, genaamd Arie Boomsma, die over water liep...




  • 07 aug 2009
    Naam: Suus

    Arie, Gods zegen toegewenst in het maken van de juiste keuzes.




  • 07 aug 2009
    Naam: Monique

    't is een leuke titel, alleen dat al! Kun je het programma niet uitbreiden met tegenwicht van 1 gelovige performer voor elke die niet gelooft in dezelfde uitzending? Ik geloof niet dat Jezus meer dan mens was maar kan me voorstellen dat mensen bang zijn voor veel spottende inhoud met veel impact en niet duidelijk zien wat voor inspirerends in de uitzending zal zitten. De publiciteit voor het programma, wordt die bewust een beetje shocking gedaan? Want misschien is dat ook anders te doen. Nu komt het een beetje over als spuiten en slikken reclame. Ik vrees dat je bij de eo weg je niet meer thuis zou voelen, dat zou jammer zijn. Maar als het voelt als worstelen met een 500 pond gorilla zou ik maar gisteren weg zijn. Dan kan het beter. Groetjes.




  • 07 aug 2009
    Naam: Smit

    Ik vind het ronduit belachelijk en niet van deze tijd, dat de EO de stekker uit het programma trekt. Ik kan me goed voorstellen dat er geen zin meer in hebt om voor de EO te werken. Ik denk dat er genoeg andere omroepen zoals bijv. de NCRV jou een kans wil geven voor een dergelijk programma. Ik zou het een wijs besluit vinden om een andere weg in te slaan. We leven wel anno 2009, de EO gaat niet mee in de tijd. Met vriendelijke groet, Jos




  • 07 aug 2009
    Naam: Nehemia

    Spijtig... Dit was namelijk het eerste programma sinds jaren waar ik echt naar uit keek....




  • 06 aug 2009
    Naam: stefanos

    Gewoon naar de commercielen gaan, Arie. De publieke omroep is een uitstervend fenomeen. Hoog tijd om op te stappen. Succes!




  • 06 aug 2009
    Naam: Esther

    Oh ja, de VPRO, dat zou ook goed zijn. Of de NPS, dan kun je ook programma's met jongeren blijven maken...




  • 06 aug 2009
    Naam: michael

    VPRO, Arie!




  • 06 aug 2009
    Naam: martin

    Erg jammer dat het niet doorgaat. Ik had gehoopt dat de EO met de tijd zou meegaan en zou inzien dat evangelisatie met een gitaar op een plein vroeger werkte. In deze tijd zijn er andere middelen nodig, door het gesprek aan te gaan moet je niet conventionele methoden gebruiken. Dit had iets heel leuks in de zin en had er echt zin in. Jezus is altijd omstreden, met zondaars raakte hij altijd in gesprek, dit kwam door zijn geweldloze en oordeel loze aanpak, lees johannes 4 er nog maar eens op na. Jezus oordeelde niet maar zocht het hart. De EO en vooral een groot deel van haar achterban oordelen er op los en dat is jammer. De groep die het hardst oordeelt is al jaren haar evangeliserend vermogen verloren. Jammer dat de EO deze groep zoveel macht geeft. Je kunt er op rekenen dat ze de macht nu elke keer zal gebruiken. Beter een kleine omroep die fris is en midden in het leven staat dan een grote club die bang is voor haar leden.




  • 06 aug 2009
    Naam: Niek

    Beste Arie, wellicht ben je binnenkort bij de KRO te zien... past beter bij je.




  • 06 aug 2009
    Naam: Erwin

    Kijk Arie, je bent te vooruitstrevend en te slim voor de EO. De conservatieve EO wil namelijk niet dat mensen aan het nadenken gebracht worden over hoe men vanuit verschillende ooghoeken tegen religie aankijkt. Ik mijd de EO omdat de meeste programma's mij niet bepaald aanspreken, maar dit was een programma waar ik nog wel even naar had willen kijken. Tijd voor een andere werkgever misschien?




  • 06 aug 2009
    Naam: Peter

    Soms opent God deuren, soms sluit Hij deuren. Zijn wegen zijn ondoorgrondelijk. Laat je echter door Hem leiden! Als je jezelf afhankelijk weet van onze Vader dan kan Hij door jou heen werken; Hij wil je gebruiken in deze tijd voor ons land. Geloof, hoop en liefde, maar de belangrijkste van deze is liefde. Ik hoop en bid dat Nederland dit in jou mag (gaan) herkennen. Ik bid je Zijn kracht en leiding toe in deze tijd!




  • 06 aug 2009
    Naam: Fred

    Volgens mij hadden ze het bij de Revu beter door als menigeen die zo positief reageerde op dit programma RSS Feed Arie Boomsma gaat EO kapotmaken arie boomsma 150x150 Arie Boomsma gaat EO kapotmakenDat gaat weer opzeggingen regenen! In het nieuwe programma dat Arie Boomsma gaat presenteren voor de EO zullen ongelovige cabaretiers een voorstelling maken over Jezus, lazen we vandaag. Loopt een man over het water… Van die dingen. Boomsma laat zich steeds meer gelden als een mol die het hele EO-bolwerk van binnenuit gaat opblazen. Chapeau natuurlijk. Eerder presenteerde hij al het retegeile programma 40 Dagen zonder seks. Waarin wij onder anderen stewardess ‘Happy Fingers’ Eline gierend zagen klaarkomen op een verkeerspaaltje. In het Sodom en Gomorra dat Revu is, moesten wij hier zelfs even van blozen en we vroegen ons af hoe de uitzending in Staphorst was ontvangen… Samen met dat andere EO-kanon Andries Knevel liet Boomsma voorts weten dat het scheppingsverhaal uit de bijbel even waarheidsgetrouw is als de Fabeltjeskrant of de verzamelde werken over Harry Potter. Aangezien wij de doelstelling van Boomsma volledig ondersteunen, heeft Revu nog een aantal suggesties voor spraakmakende EO-televisie. Zo dachten wij aan Sterkste Christen van Nederland met het nu al legendarische onderdeel Bijbel Scheuren. Ook Kruistocht – van sifylus tot schaamluis, een David Attenborough-adaptatie over alles dat zich op microniveau in en rond het menselijk kruis afspeelt, moet duizenden EO’ers gillend doen weglopen. Help, mijn man is dominee gaat zijn uitwerking in de Bible Belt evenmin missen. Schelden doet geen pijn, waarin Hans Teeuwen christenen beledigt, wordt de nekslag. U nog programmasuggesties? Op naar de nul leden!




  • 05 aug 2009
    Naam: Marien

    Balen dat het niet door gaat Arie! Ik had echt het geloof dat God hierdoor kon gaan werken! Maarre...kop op! God gaat nieuwe kansen geven! Enne...laat je niet gek maken door ene meneer Doornbos. Geschroken van zijn woorden bij Shownieus! Gods zegen!




  • 05 aug 2009
    Naam: Arthur

    Beste Arie, Wil bij deze laten weten dat ik het enorm in je waardeer dat je zulke handreikingen doet naar de mensen (gelovig of niet) om je heen. Je bent een voorbeeld voor veel mensen. Sterkte met alles en ga door met de dingen die in je hart zijn.




  • 05 aug 2009
    Naam: Annemarie

    Jammer hoor, ik vind dat juist wel gediscuseert mag worden over het geloof. Het is goed om er over te praten, en meningen van andere te horen. Ik vind het juist moedig van je om de uitdaging aan te gaan! Genoeg gelovige die dat niet durven. Groetjes!




  • 05 aug 2009
    Naam: Harm

    Beste Arie, Jouw invullen en opstelling met betrekking tot het geloof is zo'n zegen! Ik denk dat heel veel mensen jouw verhaal willen horen en goede discussies met je zouden willen voeren. Ga weg bij de EO, dit is het moment. Eens te meer is gebleken dat het niet bij je past, uiteraard met alle respect voor de EO. Groet en het beste gozer. Harm




  • 05 aug 2009
    Naam: Jeroen

    Goede stap van de EO. Jammer dat het min of meer door druk van de achterban is gekomen in plaats dat de EO zelf tot de conclusie is gekomen dat grappen over de Here Jezus alles behalve grappig of humoristisch zijn.




  • 05 aug 2009
    Naam: Peter Wijnands

    In het land der blinden is één oog koning! Kennelijk heeft één oog het programma gestopt en ben jij twee oog!




  • 05 aug 2009
    Naam: Elize

    Wegwezen daar Arie!!! Jij kunt wel beter!




  • 05 aug 2009
    Naam: Diana

    Hallo Arie. Ontzettend jammer.dat de EO weer zo ontzettend ouderwets reageert. Ik als cabaret lief hebber EN Christen leek het me een ontzettend leuk programma. Dit is de zoveelste blunder van de EO. Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd. Ik las laatst een zin, waar ik het voor het grootste gedeelte mee eens ben. Het is niet dat ik God niet mag, Ik houd alleen niet van zijn Fanclub. sterkte groet Diana




  • 05 aug 2009
    Naam: Sarah

    Beste Arie, Wordt het niet tijd om een omroep te zoeken die wel bereid is het gesprek over geloof te voeren. Ik vind het een briljant programmaformat en hoop oprecht dat er een omroep gevonden gaat worden, die wel de ballen heeft om het uit te voeren. Volgens mij passen de EO en jij niet bij elkaar, het fundamentalistische karakter van de omroep strijkt in tegen de dynamiek die jij het geloof (terecht) toebedeeld. Tijd om op te stappen. Je bent te leuk voor de EO. Ik ben geloof niet in één God, of een grote macht, maar wanneer jij zaken ter sprake brengt, kan ik de schoonheid en meerwaarde van geloof wel inzien en leren begrijpen, het bekeerd mij niet, maar dat is volgens mij ook nooit jouw bedoeling. Blijf alsjeblieft dit soort formats bedenken en wordt een omroep-onafhankelijke tv-maker (a la Jeroen van de Koningsbrugge). Succes, en hartelijke groet, Sarah




  • 05 aug 2009
    Naam: Frans

    Begin gewoon je eigen zender! Jij kan verder gaan waar de EO stopt!




  • 05 aug 2009
    Naam: karin bakker

    hoi lieve arie, stop alsjeblieft je samenwerking met de eo!! deze foute club van relifascisten kan nooit in jouw voordeel werken. weer een incident, wil je slachtoffer blijven spelen of denk je nu eens aan jezelf?




  • 05 aug 2009
    Naam: Kitty

    Arie, ga toch weg bij die akelige omroep die jouw kwaliteiten blijkbaar niet waarderen




  • 05 aug 2009
    Naam: Kitty

    Arie, ga toch weg bij die akelige omroep die je kwaliteiten niet op waarde kan schatten




  • 04 aug 2009
    Naam: Jaap

    Hoi Arie, Super dat je Jezus wilt introduceren op artistieke wijze en voor velen vaak op het randje. Maar daar op het randje gebeuren belangrijke dingen die impact maken. Volgens mij heb je een sterke visie over hoe je dingen ziet en zal je daarmee doorgaan ondanks teleurstellingen zoals met je programma. Tenminste, ik hoop dat je doorgaat. Ik kijk uit naar je volgende programma. Bless you, Jaap




  • 04 aug 2009
    Naam: Tim M

    Arie, dit was nou een van de weinige EO-programma's die ik wel had willen bekjiken. Ik denk dat ik een aantal hele oprechte mensen had kunnen zien. Een eerlijk onderwerp en een goed idee. Jammer van de eeuwige achterban, hoe harder de mensen schreeuwen dat ze iets niet willen, hoe harder ze het soms nodig hebben. Zet hem op, dit was een echt goed idee. Jezus had vast geen achterban...




  • 04 aug 2009
    Naam: Hannes Minkema

    Er zijn diverse momenten in een mensenleven waarop je belangrijke keuzes moet maken. De keuze tussen 'ga ik doen wat ik zelf graag wil' en 'ga ik doen wat anderen graag van mij willen' is er zo een. Het is duidelijk wat de EO wel en niet van jou wil, Arie. Maar jij? Passen jouw wensen, en pas jij zelf nog binnen de EO - ook als deze werkgever jou een en andermaal straft voor de - op zichzelf legitieme - keuzes die jij maakt? Ik wil je niet wegpraten bij de EO. En ik ben benieuwd naar de keuze die Arie Boomsma in deze kwestie maakt. Geen keuze zal je gemakkelijk vallen. Ik wens je succes!




  • 04 aug 2009
    Naam: Rihard

    Dag Arie, Misschien kun je je baas nog op andere gedachten brengen met dit filmpje van Koot en Bie. http://www.youtube.com/watch?v=-RrPLJOgbFc Over Jezus die wel van een wijntje houdt. Groet, Richard




  • 04 aug 2009
    Naam: Niels

    Hallo Arie, vraagje: met alle respect voor EO-directeur Arjan Lock hoor, maar ik zag hem een tijdje geleden op tv (ik geloof bij Pauw & Witteman) en sindsdien vraag ik me af of hij wel de juiste man voor die job is. Zou er niet iemand moeten zitten met visie, daadkracht en doorzettingsvermogen? Dan komen er tenminste wél goeie nieuwe ideeën op het scherm. Dit moet voor jou toch voelen als vechten tegen de bierkaai? God inspireert jou met een nieuwe visie voor deze omroep, maar vervolgens houdt de directie ze tegen. Is dat niet eeuwig 'zonde'?




  • 04 aug 2009
    Naam: Karel

    Alsof een man die aan een kruis genageld is, en meer dan 2.000 jaar lang de ene na de andere kerkscheuring, kruistocht en oorlog in zijn naam zag voeren, ook maar enigszins geschaad zou kunnen worden door een Nederlandse cabaretier. Jammer - Jezus zocht mensen op, christenen sluiten zich er (te vaak) voor af.




  • 04 aug 2009
    Naam: Urquhart

    Hé Arie, Je dacht dat je ging werken bij de EO, maar dit bleek de FO (Fundamentalistische Omroep) te zijn. Ze willen je graag hebben om je looks en je hippe uitstraling (om de jongere doelgroep aan zich te binden), maar hebben totaal geen respect voor het mens en de programmamaker daarachter. Je ideeën en uitingen waren af en toe gewaagd, maar voor een eigentijdse, missionaire omroep absoluut niet over de schreef. Nu de EO de FO blijkt te zijn, lijkt er mij maar één conclusie mogelijk: GO. Dan kunnen ze daar weer verder met het uizenden van Blauw Bloed, de Dorpsdokter en andere flauwekul en kan jij in je werk je hart volgen. Veel sterkte! @Jaap: Suggereer je hiermee dat Arie bij het maken van het nieuwe programma Jezus en het verkondigen van zijn goede boodschap niet op het oog had? Of stel je de EO-directie gelijk aan Jezus? Of weet jij zo goed wat Jezus graag op de buis zou zien? Wat denk je, zou Hij kiezen voor een prikkelend, missionair programma dat mensen aan het denken zet over Hem, of geeft Hij de voorkeur aan programma's over zogenaamde adelijke families op veel te dure buitenlandse reizen?




  • 04 aug 2009
    Naam: LindsayVallen.nl

    Hey Arie, Ik was echt benieuwd naar dit programma! Leek me heel interessant, en was absoluut niet bang voor het overschrijden van grenzen. Toch jammer dat "we" niet kunnen laten zien dat veel christenen ruimdenkend zijn en wel tegen een grapje kunnen. De levende discussie die ongetwijfeld op gang was gekomen met de uitzendingen was erg mooi geweest denk ik. Jammer. Misschien weer tot OnTopic in het nieuwe seizoen!




  • 04 aug 2009
    Naam: Jaap

    Wie is belangrijker: Jezus of jij?




  • 04 aug 2009
    Naam: connie

    waarom begin je niet je eigen jongeren evangelische omroep.!!!!!!!




  • 04 aug 2009
    Naam: Mirjam

    Arie, Het is nooit leuk als dingen waar je enthousiast over bent, niet door gaan. Maar don't give up! Wellicht komen er binnenkort nieuwe/nog betere kansen (programma's) op je weg, waarin je alsnog de mogelijkheid krijgt om een "open en eerlijk gesprek"aan te gaan met mensen over Jezus!




  • 04 aug 2009
    Naam: Roos

    Jammer zo'n reaktie en jammer van het programma, volhouden Arie!




  • 04 aug 2009
    Naam: Marieke Bloemenraad

    Las net het persbericht in het ND. Arie, blijf alsjeblieft wel bij de EO, want je kan echt het verschil maken! Laat de wereld zien wat trouw betekent, ook en juist als het tegenzit.....Dat zal een sterk getuigenis geven! Jammer dat de eo niet van tevoren onder de leden heeft gepeild wat men ervan vond, dan kon deze commotie voorkomen worden.




  • 04 aug 2009
    Naam: Mildred

    Heel jammer! Ik had de dvd recorder al geprogrammeerd... Gemiste kans van de eo.




  • 04 aug 2009
    Naam: Koos

    Jammer. Het was een leuk idee, maar misschien ook een beetje riskant. Volgende keer beter!




  • 04 aug 2009
    Naam: Angelique

    Erg jammer! Ik zat er naar uit te kijken om weer een hoop te leren. Komt tijd komt raad hopen we. succes!