27 jul 2009

Nieuw programma: Loopt een man over het water.



Voor het nieuwe programma "Loopt een man over het water" heeft de Evangelische Omroep een aantal niet gelovige cabaretiers gevraagd hun eigen versie van Jezus Christus op te voeren. De cabaretiers krijgen van presentator Arie Boomsma aan het begin van het programma een bijbel en een iPod-versie van het bijbelboek Marcus ter inspiratie voor hun conference. Boomsma volgt het creatieve proces van de cabaretiers en is bij de uiteindelijke opvoering van de Jezus-conference aanwezig. De cabaretiers krijgen carte blanche voor hun interpretatie van Jezus. "Dat is spannend", geeft Boomsma toe. "De cabaretiers zijn volledig vrij en kunnen daarom heel kritisch of zelfs spottend zijn, maar in Loopt een man over het water gaat het juist om de dialoog. Gelovige kijkers krijgen een spiegel voorgehouden en niet gelovige kijkers worden aan het denken gezet over die bijzondere figuur, Jezus."

In de eerste aflevering van Loopt een man over het water op 31 augustus is de Jezus-conference van Guido Weijers te zien.

Loopt een man over het water wordt uitgezonden in TV Lab; een themaweek van de NPO op Nederland 3. Programmamakers van verschillende omroepen krijgen hierin de kans om vernieuwende, afwijkende, creatieve programma's aan het Nederlands publiek te tonen. Een speciaal geselecteerd panel van Nederland 3-kijkers mag beslissen welke programma's in 2010 een vervolg krijgen.
Loopt een man over het water, 31 augustus, 20:30 uur, Nederland 3.


Naam:
  
E-mail (wordt niet gepubliceerd):

Reactie:
  

Vul de volgende code in:
CAPTCHA code image
Change the code

  





  • 29 dec 2009
    Naam: Hans bos

    Talk about it the men and the soon where are is the water of your arie the question it's that you never great whas by the eo a pray not for you boulvard do that for you




  • 29 dec 2009
    Naam: Hans bos

    Arie loop een man over het water of trek door het water en in het water een pad pas op arie het water nu bij de kro talk programa talk about it




  • 04 sep 2009
    Naam: Esther

    Beste Arie, ik wil je even van harte Gods Zegen wensen bij alles wat je verder gaat ondernemen in je carriere, prive-leven en je relatie met God. Zoals de vorige reactie heb ook ik het afgelopen jaar nogal wat over me heengekregen. Het is dan bemoedigend dat jij er bent... wetende dat jij staat voor veel meer mensen. Mensen die uitgaan van Gods Liefde en acceptatie, ook voor mij. Het ga je goed en wie weet tot ziens.




  • 25 aug 2009
    Naam: Too

    Lekker bezig Arie...




  • 20 aug 2009
    Naam: Johan

    Ik vind het volkomen terecht dat het programma 'Loopt een man over het water' is ingetrokken. Jezus is God Zelf en God bespotten kan geen middel voor evangelisatie zijn. Er zijn genoeg andere manieren om niet-christenen aan te spreken. Als je onze Zaligmaker laat beschimpen en bespotten en daarmee akkoord gaat als omroep, verlies je definitief je christelijke identiteit. Arie, ik bid dat je de heiligheid van de Heere Jezus in mag zien. Wie zou er grappen maken over God Zelf? Dan gaan we echt een grens over, een brug te ver. In liefde toegewenst!




  • 19 aug 2009
    Naam: anonieme wanhopige christen

    Beste Arie, Jij bent het zoveelste slachtoffer van de conservatieve denkwijze van christenen. Ik zelf ben ook gedoopt, wederom geboren christen maar ook ik ben enorm afgebrand juist door christenen! Jaren diende ik in de praise en worship, alleen ik strijd sinds mijn puberteit tegen mijn lesbische gevoelens. Op een gegeven moment maakte ik het bekend in de kerk, en al de broeders en zusters die "zogenaamd" van mij hielden hebben me de grond in getrapt! Ik was een slechte christen, spotte met Gods genade, en ik was een slechte echtgenote. Terwijl ik nog nooit een lesbische relatie had gehad, alleen kenbaar heb gemaakt dat ik tegen de gevoelens strijd. Ik was zo trots om jouw statement over jouw foto's in dat mannenblad. Ik dacht: heh heh eindelijk een open dialoog!! Arie jij hebt lef! En die lef heb je van de Heer gekregen om mensen anders te leren kijken naar Jezus. Niet de oude suffige Jezus met kilo's stof op de bijbel zoals er vaak nog gedacht word, maar een Jezus die Leeft!! en die van ons houd!! onvoorwaardelijk!! Ik ben dankbaar, dat ondanks dat ik nu even niet naar een gemeente ga, mag weten dat God mij nooit zal laten vallen, en dat ik zijn kind ben. Gewoon zoals ik ben, ik mag zijn wie ik ben, en jij mag zijn wie je bent. Arie, keep on doing the good job, en wat God in jou begonnen is dat maakt hij af! Be blessed and take care, God bless you!!




  • 16 aug 2009
    Naam: jet

    voor mijn gevoel heeft de EO te vroeg gehandeld. Ze hebben het format bekeken.....niet gezien hoe de pilot eruit zou zien. De EO is gezwicht voor stemmingmakerij. Er was veel commotie over het format maar dat lijkt mij juist goed. Meer commotie, meer kijkers.......zo is het toch? Ik vind het een kwalijke zaak dat de EO zo behoudend is dat het niet iets nieuws aandurft. Kijkt de EO niet naar de generatie die er aan komt? Willen ze zo behoudend blijven dan lopen de kerken gegarandeerd leeg. Het christen zijn moet juist uitdagend zijn! Het christen zijn IS uitdagend. Wij moeten ons laten zien in alle facetten van het leven. Als het blijft bij het oude wordt het een dorre boel terwijl we juist moeten lachen en juichen opdat Jezus leeft!!! Enneh....ik vind het ook geen christelijke gedachte om te zwichten voor angst. God leidt ons de weg...wie is de directie van de EO om dit te dwarsbomen.




  • 15 aug 2009
    Naam: Lars Bos

    De EO is bang voor haar achterban en draait dit programma terug: dat is een fout motief. De EO is ook bang voor te weinig kijkcijfers: en collaboreert daarom steeds meer met de wereld. Dat is ook fout. De EO moet meer ruggegraat tonen en niet langer bang zijn. Gewoon het Evangelie verkondigen en als dat uitdraait op C-omroep of helemaal niets, dan is dat zo. Jezus heeft nooit gestuurd op aantallen of populariteit: alleen op de inhoud. Compromisloos. Tot de dood erop volgt! Door deze draaierij van de EO-directie krijg je deze onduidelijkheid. En hoewel ik het niet met dit programma van Arie eens ben, wordt Arie zo wel op het verkeerde been gezet. En dat vind ik niet fair t.o.v. Arie.




  • 13 aug 2009
    Naam: Wiets

    Arie, sterkte en veel zegen toegewenst!




  • 12 aug 2009
    Naam: Jonathan Zee

    Beste Bart, Ik voel hier 100% in mee. Als je als Christen iets doet wat niet in het straatje past, of een uitgesproken andere mening hebt, dan kunnen ze je laten vallen als een baksteen, wat we zelf aan de lijve hebben ondervonden. De overspelige vrouw??? Ik kan hier geen enkel vergelijk mee trekken met Arie Boomsma. En wat dan nog??? Jezus liet hen die zo "goed" waren gewoon links liggen, Hij knielde neer en schreef in het zand. Gr. Jonathan.




  • 11 aug 2009
    Naam: marina

    The Spirit of the Lord is upon me because He has anointed me to preach the gospel to the nations, don't stop, don't give up!




  • 11 aug 2009
    Naam: Bart

    Om dit soort zaken heb ik een tijd geleden mijn lidmaatschap van de EO opgezegd. Weten jullie nog; Jezus die Man die Zijn arm over de overspelige vrouw heen sloeg... Wij moeten een arm om de wereld heen slaan om hen het correcte verhaal te vertellen. Willen ze lachen (ons uitlachen)... laat ze dat doen ... willen ze ons uitlachen ... laat ze dat doen! en vertel hen vervolgens hoe het echt zit ! Precies zoals Arie van plan was !!! Wij lachen toch het laatst, dus moeten wij erboven staan. De EO staat er NIET boven en heeft meer schrik voor zijn achterban dan om de E van EO uit te dragen. Verander alsjullieblieft die naam in AO (Achterban Omroep) want van Evangeliseren hebben jullie geen verstand. Heeft er iemand eens een creatief idee; wordt ie weer tegengehouden... goed bezig EO ! Arie ga zo door, je bent goed bezig ! Je bent een Christen waar zelfs ongelovigen van houden; zoals het hoort !!!! Gr. en Zegen. Bart




  • 10 aug 2009
    Naam: Dwarsbongel

    Als je de titel van het programma nu eens verandert in: Loopt een man op glad ijs...?




  • 09 aug 2009
    Naam: Jonathan Zee

    Wat ik hier meermalen in de reacties lees, is een hoop onverdraagzaamheid van Christenen onder elkaar. In de visie lees ik dat de directie nog enthousiast is over het programma, terwijl ik een dag later in de krant lees dat het programma afgekitst is. Is de EO soms bang voor hun achterban? Ik hoor ook bij de achterban, maar blijkbaar zijn de meningen verdeeld. Alleen om die onverdraagzaamheid overweeg ik mijn lidmaatschap van de eo op te zeggen. De huidige directievan de EO heeft ook een bepaalde kleur, we zijn weer in de middeleeuwen, de heksenjacht is weer begonnen. Arie Boomsma ik wens je heel veel sterkte toe en je bent in mijn achting gestegen.




  • 08 aug 2009
    Naam: Ineke

    Ik als zoekende ervaar veel paaltjes om een bepaalde weg te leren kennen bij programma’s van de EO. Heel bijzonder dat achter ‘die christenen”waar ik zo’n ander beeld van had, opeens gewone vragen, gewone mensen bleken te zijn. Verbijsterd ben ik hoe er gereageerd wordt op de mens Arie Boomsma.Een programma kun je voor of tegen zijn, maar mag hij zijn zoals hij is, met zijn geloof, inzichten, of moet hij eerst het keurmerk dragen, zo mag, nee zelfs zo MOET je denken en doen als je bij de EO werkt. Wie zegt wat goed is? En kom niet aan met Bijbelteksten, want ieder reageert vanuit de Bijbel hoe hij of zij het ziet. Zelfmoord, homo’s, abortus, het wordt allemaal veroordeeld, behalve als je eigen kind het treft, dan wordt het allemaal anders. Ik zou willen dat Christenen wat milder, met meer tact, en minder ‘ zo hoort het ‘ zouden hebben. Ik hoop dat de EO doorgaat met aansprekende programma’s voor mij en anderen te maken, die God willen leren kennen, maar zich werkelijk doodschrikken wat mensen die in Hem zeggen te geloven doen en vooral laten. Dit geeft een beeld van God die hoop ik niet waar is. Een hartelijke groet aan Arie Boomsma van een zeer verdwaald schaap, die de weg maar moeilijk kan vinden.




  • 08 aug 2009
    Naam: Arnoud van Dillewijn

    Met 40 dagen zonder sex spreekt de EO een breder publiek aan dan alleen de Christelijke achterban. Dat vind ik echt geweldig. Blijf zo doorgaan. Jullie nieuwe programma kan zeker een diepe indruk maken op zowel Christenen als niet-Christenen.




  • 08 aug 2009
    Naam: Marja Ophuijsen

    Ook ik ben van plan, om mijn lidmaatschap op te zeggen, maar dan, omdat het programma NIET wordt uitgezonden!.Juist de discussie is goed en belangrijk. Nodig de "opzeggers"uit, om over het water te komen lopen, misschien leren ze dan zwemmen ( = leven ). Kan je niet samen met Andries een nieuwe club oprichten, die een veel groter bereik zal hebben, namelijk zoekende mensen ? De club mensen die alles zeker weten is maar klein hoor! Sterkte met het maken van een keuze.




  • 08 aug 2009
    Naam: Jos

    Houdt je taai Arie! Waarom niet een eigen omroep beginnen? Geloof kan op zoveel manieren beleefd worden en de EO lijkt zo langzamerhand niet meer te weten hoe het om moet gaan met een achterban die te breed is... je kunt niet iedereen tevreden houden dus is er ruimte voor een nieuwe stroming! Een roeping voor jou Arie?




  • 08 aug 2009
    Naam: Trudie

    Hallo Arie,jammer dat sommige gelovige mensen zo zuur door het leven gaan.Jezus heeft volgens mij ook wel eens gelachen ik vind het jammer van het nieuwe programma,ook ik ben gelovig maar had geken en gelachen.vriendelijke groet Trudie




  • 07 aug 2009
    Naam: Corrieke

    Dag Arie, Wat jammer, dat dit hele gebeuren allemaal zoveel commotie met zich meebrengt, maar wie weet brengt het juist ook iets goeds teweeg: er wordt weer gesproken over wat geloven inhoudt en hoe belangrijk een persoonlijke relatie met God is. Mensen denken weer na over hoe ze Christus willen navolgen en wat daarvoor de beste vorm is. Ongetwijfeld zal dat jouw proces nu ook zijn. Ik,. en mijn gezin met mij, wens je daarbij heel veel sterkte en Gods zegen. Wij bidden voor jou, voor Guido Weijers en zijn collega's, de EO en al onze broers en zussen in Christus. In Christus verbonden, Corrieke




  • 07 aug 2009
    Naam: Suusmars

    Jeetje wat een gedoe over een tv programma dat in eerste instantie gemaakt zou worden om (als ik het goed begrijp) de discussie over God aan te wakkeren. Als de EO het programma gewoon had laten doorgaan en Guido Weijers zijn voorstelling had mogen doen, dan was er een hoop minder commotie ontstaan. En Arie....Ik geloof heilig in het recht op een vrije meningsuiting




  • 07 aug 2009
    Naam: Lovje

    Arie, je bent een lekker ding. Maar je hebt de plank volledig gemist. God is liefde ja, maar oh zo heilig. En dat de eo zo ver had durven gaan om discussies aan te gaan met de goddelozen die en public Jezus, de Koning der Koningen, te ridiculiseren is shameful! Gelukkig voor ons dat wij in de genade tijd leven, in het oude testament viel er allang een bliksemschicht uit de hemel en BOEM geen Arie Boomstra meer. Geloof wel dat je het goed bedoelt, dus bid ik dat God je wijsheid en Zijn inzicht zal geven!




  • 06 aug 2009
    Naam: Caver

    Arie vervelend verwend en provocatie en media en landelijke krant regionaal de krant arie geschorst arie jezus arie arie arie arie arie achter ban niet blij met programa arie weer arie weer arie programa van de baan eindelijk




  • 06 aug 2009
    Naam: Erik

    Arie je blijf zoeken elke keer weer arie dit arie dat wat wil je nu dat je het even kwijt wou dat mag maar de public blijven vermaken en de krant is nu wel weer genoeg we weten het klaar punt




  • 06 aug 2009
    Naam: Raymon

    Arie bij rtl4 provocatie al om je blijf bezich over al arie boomsma we weten het echt ik ben het spuug zat zo dat wil ik kwijt en arie doof zijn=is iets kunnen zien en niets kunnen zien=is wel kunnen luisteren




  • 06 aug 2009
    Naam: leny

    Arie Boomsma vindt het ‘heel jammer’ dat de EO het programma afblaast. Niet zo gek. Boomsma gelooft in provocatie. ‘Provocatie is oké als het inhoudelijk is’, zei hij eerder. ‘Dan maakt het veel los, dan gaan mensen erover praten en dan gebeurt er iets. Het is gewoon een fantastisch programma.’ Die redenering is twijfelachtig. Eigenlijk werkt provoceren alleen in een omgeving waar er nog dingen heilig zijn. Bij de EO bijvoorbeeld. In de gewone samenleving valt er weinig meer te provoceren, want daar zijn alle heilige huisjes al omver geschopt. SHOCKEFFECT Met provocatie trek je aandacht, daar heeft Boomsma gelijk in (‘Het heeft het Journaal weer gehaald, we zitten in Boulevard. Het gaat maar door!'). Nadeel van provocatie is wel: het werkt maar even. Vandaag is het nog opzienbarend als een EO-presentator halfnaakt in een homoblad poseert, maar een paar weken later is het rumoer alweer verstomd. Dan moet je je grenzen verder verleggen om hetzelfde shockeffect te bereiken. Al snel blijft er maar één ‘heilig huisje' over: God zelf. MINACHTING Met provocatie stoot je mensen voor het hoofd. Soms is dat onvermijdelijk. Toen Jezus de marktlui uit de tempel joeg (Mattëus 21:12), stootte hij ongetwijfeld heel wat mensen voor het hoofd. In Matteüs 18:6 zegt Hij: ‘Wie een van de geringen die in mij geloven van de goede weg afbrengt, die kan maar beter met een molensteen om zijn nek in zee geworpen worden en in de diepte verdrinken.' Jezus shockeert. Provocatie van de bovenste plank! Toch verschilt Jezus met veel moderne provocateurs. Achter veel moderne provocaties schuilt minachting van God en de mensen die in Hem geloven. Maar Jezus maakt met zijn 'provocaties' duidelijk: het is levensgevaarlijk om Gods Heiligheid te minachten. En minstens zo riskant is het om neer te zien op de ‘geringen die in Hem geloven' (zie ook Matteüs 18:10). UITDAGING Hier ligt de uitdaging voor de EO en eigenlijk voor alle christenen. De weg van Gods Heiligheid bewandelen. God en je naasten hoogachten, vooral de ‘geringen die in Hem geloven'. Oké, op die manier kom je niet meteen bij het Journaal, Boulevard en Shownieuws. Maar na een tijdje krijgen mensen je toch in de gaten. Omdat je anders bent. Provoceren? Ach, dat doet iedereen al. 'Nederig de weg gaan van je God' (Micha 6:8), daarmee zet je pas echt wat in beweging. Arie Boomsma gelooft misschien in Jezus maar absoluut niet in Jezus als de enige weg tot de Vader en als DE waarheid zoals de Bijbel aangeeft. Kijk maar eens : http://player.omroep.nl/?aflID=7538451




  • 05 aug 2009
    Naam: Joep

    Friesland waar leg dat VERDER GEEN COMENTAAR




  • 05 aug 2009
    Naam: mendy

    Dat contract had hij arie nooit mogen krijgen bij de eo en die vervelende GUIDO WEIJERS spreekt als niet christen de eo tegen ha ha wat een zieltje beklonken of geklonken bij een smederij het paart staat te trappelen o zo zoet nu ook de radio wel radio 3 fm nu dan hoeven we dat hooftje van guido ook niet te zien




  • 05 aug 2009
    Naam: Hans

    Hypocriete clubje arie aan hang bv GUIDO weijers begin nu ook een kan op te gaan waar de eo arie boomsma mee begonen is en dat de eo arie boomsma een contract heb gegeven dat begrijp je toch de eo achter ban die mensen denken nog eens naar dat kun je bij arie niet verwachten grappen over jezus het trapje wordt steets hoger gelecht




  • 05 aug 2009
    Naam: Chrisje

    Arie, ga door met het maken van programma's die jongeren echt aan het denken zetten. Mijn kinderen lachen zich een kriek om geneuzel over de lengte van Goliath, maar een programma als "40 dagen zonder sex" leidt tot discussie en gesprek, juist ook met hun niet-gelovige vrienden. Ik erger me ook weleens aan cabaretiers die, heel goedkoop, christenen en het christelijk geloof op de hak nemen, maar mijns inziens is het een gemiste kans om nu het gesprek met zo iemand te laten lopen. Voor mij geen reden om mijn lidmaatschap op te zeggen, maar ik hoop echt dat de EO voortgaat op de weg die ze is ingeslagen en waarbij de grenzen worden opgezocht, dat maakt haar alleen maar boeiender. Sterkte.




  • 05 aug 2009
    Naam: Syl

    Jammer, volgens mij echt een gemiste kans. Zelf ben ik overtuigd christen en ik krijg steeds meer moeite met christenen die de EO en Arie's 'gedrag' keihard veroordelen zonder hem echt te kennen. Het is zo ontzettend liefdeloos! Hij heeft wel lef, gaat richting tot en soms net op de grens en ja, misschien voor sommige mensen over die grens. Maar hij weet hierdoor wel mensen te bereiken met Jezus' liefde voor hen. Wat ik nog het ergste vind is dat degene die het hardst lacht om dit gekonkel de tegenstander van God is. Ik denk dat veel christenen eens wat verdraagzamer moeten zijn naar andersdenkenden. Syl, Almere




  • 05 aug 2009
    Naam: Tina

    Hoi Arie, Het is zo jammer voor jou, dat jij je totaal niet kunt ontplooien bij de EO. Gebruik je verstand en ga op zoek naar een omroep waar je wél je ideeën kwiijt kunt. De achterban van de EO is zó conservatief en stiekem, die zullen nooit openstaan voor ideeën die afwijken van hun opvattingen.Hou de eer aan jezelf Arie, je wint het toch nooit van dit hypocriete clubje.Ik wens je veel succes met alles wat je in de toekomst gaat doen. Sterkte! Groetjes uit Friesland




  • 05 aug 2009
    Naam: Jozef

    ENTERTAINMENT nederland : GUIDO WEIJERS '' beschonk nu zijn gevoel op een domme zet zo juist beklonken nu op 3 fm confrence jezus de eo schrapte dit programa omdat er kritiek was van de achter ban ja op arie en weijers die niet weten waar ze mee bezig zijn




  • 05 aug 2009
    Naam: Joep

    Weiers' JEZUS-Conference nu op 3fm ik vraag me nu echt iets af wie verzon nu echt dit programa GUIDO WEIERS OF ARIE BOOMSMA teletex 408 lees en huiver ''zo juist beklonken met micheal veenstra had dat eerder gedaan lompe boer dan had de eo er ook geen last van gehad




  • 04 aug 2009
    Naam: Zeger

    Blog: http://dutchdisciple.hyves.nl/blog/25790549/Arie/nV2w/




  • 04 aug 2009
    Naam: karin

    jammer vind ik dat het stopt omdat ik zelf al eens zo'n programma had bedacht, alleen ik begeef me niet in tv land. En wie weet raakt het wel iemand.......




  • 04 aug 2009
    Naam: Karin

    Arie en show nieuws sbs6 ja het man onvriendelijke programa met piet speed als weer man ja arie de show was not good en laat guido op houden met zijn gelul getver deme bah walgelijk manetje




  • 04 aug 2009
    Naam: Jenie

    Fundamentaliste de eo nee hoor echt niet wat een onzin arie is dat wel zeker te weten ja ik vind het niks dat uit je tent gelokken te worden om het programa ter land ter zee en in de lucht




  • 04 aug 2009
    Naam: Deny

    Een pluim voor de eo eindelijk nee de steker er uit voor arie ja sorry dat ik dat gedaan heb en dat je lelijk ben van dicht bij bloot het programa gewoon bloot dat is iets voor je arie ga dat doen en wat ben je nu weer aan het bekokstofen weer een programa die afgeblazen wordt




  • 04 aug 2009
    Naam: Arnie

    Ja ik zo zij arie ik ben teleur gesteld ach arie moet je een doekje om je traan te drogen of wil je tegen me aan zitten en je verhaal vertelen over dat de stekker uit is gehaald en over hoe je maanden bent geschorst geweest en dat je sorry moest zeggen je bent hart leers ja dat harde moet wat zachter worden die dialoog zou ook bij jouw passen confronteer je eigen en zoek uit hoe en waarom je nog steets een plank voor je hooft heb




  • 04 aug 2009
    Naam: Arnie

    Wat een geklep over dat of het programa arie wil een confrentatie zoeken al van af het begin guido weijers op ned 3 jongens mensen wat is dat een zoeker ik staat achter arie ja zo lust ik er ook wat van en dat de greformeerde niet kunnen lachen nou dus wel het geloof heeft het weer gedaan ja de achter ban is nu de boos doener bah wat misselijke dingen als het nee is dan is het zo en laat het zo




  • 04 aug 2009
    Naam: Urquhart

    Hé Arie, Je dacht dat je ging werken bij de EO, maar dit bleek de FO (Fundamentalistische Omroep) te zijn. Ze willen je graag hebben om je looks en je hippe uitstraling (om de jongere doelgroep aan zich te binden), maar hebben totaal geen respect voor het mens en de programmamaker daarachter. Je ideeën en uitingen waren af en toe gewaagd, maar voor een eigentijdse, missionaire omroep absoluut niet over de schreef. Nu de EO de FO blijkt te zijn, lijkt er mij maar één conclusie mogelijk: GO. Dan kunnen ze daar weer verder met het uizenden van Blauw Bloed, de Dorpsdokter en andere flauwekul en kan jij in je werk je hart volgen. Veel sterkte!




  • 04 aug 2009
    Naam: Peter

    Het is niet in te schatten of het jammer is dat het programma niet doorgaat, want we hebben het programma niet gezien en gehoord. Niettemin zit er diep onder de voors en tegens wel een voor mij wezenlijke vraag. Goede humor brengt levensverlichting, is genade, licht van hoop in de stikdonkere nacht. Goede humor vertelt ons, dat het zwart niet zo zwart is of er zit wel een sprankje licht in. Cabaret is om te lachen, vermaak, verstrooiing. Dat kan heel goed humor zijn, maar niet zelden is het beschadigend voor medemensen. God heeft en geeft humor (genade, gein). Dat laat Hij het beste zien in Jezus, die wakker wordt waar alle mensen dood blijven (het graf). Iemand, die daar de humor van God ziet, had waarschijnlijk ook graag het programma van de EO gezien. Daar hoor ik bij. En toch had ik mijn hart vastgehouden voor wat een cabaretier zonder God doet met de harten van die mensen, die Gods humor verwachten. Een medium als TV is niet zo fijnbesnaard als de humor van God.




  • 04 aug 2009
    Naam: ano

    Ik vind het heel erg jammer dat dit programma niet doorgaat. Ik vind ook dat de eo hierdoor een grote kans om de "niet-christenen" bij het geloof te betrekken weggooit. Alleen met zoete lieve programma's komen we er niet!! Ik vond ook dat jij Arie de perfecte persoon was om dit programma te presenteren. Erg jammer! Ben erg teleurgesteld. Ik vond wel grappig dat ze in showniews op SBS6 gisteravond zeiden dat het misschien tijd was voor Arie om een jongeren EO te beginnen, zodat dit soort programma's gemaakt kunnen worden. Ik vind dit echt geen gek idee!




  • 04 aug 2009
    Naam: Dwarsbongel

    Hallo Arie, Humor en geloof is een hachelijke combinatie. Ik stond in de 60er jaren met een cabaretgroepje, dat verantwoord vermaak moest brengen voor Gereformeerde Jeugdverenigingen, op het podium van Het Tehuis in Groningen tijdens een regionaal evenement, met onze eigen sketches. Twijfel wn zelfkritiek werden door ons in humoristische vorm gegoten. De helft van de dominees liep de zaal uit, de andere helft lachte, al deden sommigen dat als boeren met kiespijn. Het is dus niet nieuw dat er een banvloek rust op humor.




  • 04 aug 2009
    Naam: Wilhelm

    Arie, Jammer het leek mij een interessant format, maar klaarblijkelijk een stap te ver voor sommigen. Je intenties lijken me goed (en effectief), dus ga door om je ideen op een ander manier voor te geven. Indien we onze naaste niet serieus willen nemen (dwz dus ook zijn kritiekj), hoe kunnen we dan verwachten dat hij/zij onze godsdienstige overtuiging wel serieus zal nemen ? Bovendien lijkt het me nogal ver gaan om te denken dat een schepsel zijn/haar Schepper kan beledigen....meestal zijn de schepselen een stuk sneller gekwets/beledigd...




  • 03 aug 2009
    Naam: Marisca

    Hi Arie, Ik had je optreden bij RTLboulevard gezien over dit programma. Ik had het gelijk in mijn agenda gezet en keek ernaar uit, Heel spijtig om te horen dat het niet doorgaat. Het had zo leerzaam kunnen zijn en een brug kunnen zijn naar onderling begrip. Voor mij ben jij het nieuwe gezicht van de EO. Een man van deze tijd en wens dat jij ook het vertrouwen krijgt wat je verdient om zulke mooie, uitdagende en leerzame programma's te maken. Marisca




  • 03 aug 2009
    Naam: Dennis

    Hoe moeilijk is het op dit bericht, het niet doorgaan van dit format, een goede en weloverwogen reactie te schrijven. Ik zie mijzelf als Christen, ben niet Christelijk opgevoed, maar wel (inmiddels jaren geleden) tot geloof gekomen. En soms, soms schaam ik mij hiervoor insituaties als deze. Ik geloof in God, de almachtige, Schepper van Hemel en aarde en in Jezus Christus Zijn enig geboren zoon. Wij spreken hier over de onmogelijkheden van een format, een programma dat niet het gewenste effect zal bereiken! Wij zeggen dit! Wij, maar wie zijn wij? Ik geloof in God, de ALMACHTIGE!! Hij zal ook een televisie programma dat wellicht op het oog afwijkend is, dat wellicht niet direct in de geeikte EO lijn ligt kunnen gebruiken om mensen aan te zetten tot het geloof! Zeker als dit idd de intentie van de makers van dit programma is! Persoonlijk ken ik Arie Boomsma niet, maar wat ik van hem zie en weet, geeft mij het gevoel dat Arie een Christen is, met een liefde voor die ene God en een verlangen niet Christenen met deze liefde kennis te laten maken! Zijn format kan door God heel goed gebrukt worden, laten we toch niet zo kleingelovig zijn en denken dat wij wel kunnen bepalen wat God wel en niet kan en kan gebruiken! Uiteraard heb ook ik moeite met spottende caberetiers, als het op het geloof aankomt. Maar tot nu toe is daar nooit vanuit Cjristelijke hoek een positieve draai aan gegeven. Nee, de "echte" Christen, zet de tv uit (of heeft er geen) en steekt z'n kop in het zand! Dat is nog een strijden voor de opbouw van het konikrijk van God! Kortom! Vanuit mijn visie; een gemsite kans, nog iest duidelijker uitgedruk: Weer een reden voor niet Christenen om het Christendom vanuit een negatieve kant te benaderen. Jammer, heel jammer en bijna iets om je als Christen voor te schamen! Tot slot een enkele korte opmering over oud EO voorzitter Bert Dorenbos, wellicht wordt het tijd dat deze man beseft dat hij OUD voorzitter van de EO is en dat het alleen al vanuit deze visie verstandig is niet continu de huidige programmamakers van de EO in een kwaad daglicht te zetten! Zijn uitlatingen in het nieuws van afgelopen avond waren in mijn ogen ongenuanceerd, kwetsend, denigrerend en dus niet erg Christelijk! Arie......sterkte




  • 03 aug 2009
    Naam: Simons

    Geen antwoord op de dingen die mensen schrijven lachen nou echt grapig en dan heb je gewonen nee zo niet ech niet al je winst werd verlies




  • 03 aug 2009
    Naam: Simons

    Arie hoef niet weg en dat lijntje is niet gebroken maar de omroep wil niet hebben dat mensen de omroep verlaten wegens een programa van arie wat is wijs de beslissing lag bij de eo en zij hebben er met een weegschaal bij gezeten om afte wegen of dit kan en zij de omroep hebben deze beslissing genomen tans ook met over leg




  • 03 aug 2009
    Naam: Marc

    Arie, ga door met deze vernieuwende programma's, maar hou de eer aan jezelf (en je opvattingen). Laat die fundamentalisten zitten en etaleer je boodschap bij een andere omroep.




  • 03 aug 2009
    Naam: GB

    Tja, jammer dat God nu weer gebruikt moet worden om over te grappen. Altijd makkelijk he,....God, seks, noem maar op. Men kan Hem maar niet met rust laten. Kennelijk roept Hij toch wel wat op bij een hoop mensen anders zouden ze niet zo heftig reageren. Op een dag komt iedereen erachter wie Hij is...wie het laatst lacht lacht dan het best...hoewel ook met pijn in het hart voor een hoop andere mensen helaas. Ik hoop dat een ieder die dit leest en Hem nog niet gezocht of gevonden heeft de moeite neemt Hem te zoeken. Wish you luck! Het zal je meer brengen dan je je ooit voor kunt stellen .




  • 03 aug 2009
    Naam: Simons

    Ik hef mijn ogen op tot uw o god u weet van ons bestaan uw weet wat wij u aan doen elke dag weer wij hebben uw op het hoogst mis daan u weet wat er in arie schuild wild uw hem tegemoet komen met u kracht een beslissing als deze heere is niet de makelijkste geweest voor hem maar ook de eo als omroep wij vragen uw of u bij een ieder wild zijn in strijd en verdriet en dat ze het van uw mogen verwachten een gebed




  • 03 aug 2009
    Naam: Pietje Puk

    Weet je wat jij zou moeten doen? Diezelfde leuke programma's bij een andere omroep maken.




  • 03 aug 2009
    Naam: Simons

    Vergeef mij al mijn zonden die uwe hoogheid schonden ik ben verzwakt o heer genees mij red mijn leven gij ziet mijn beend'ren beven zo slaat uw hand mij neer PS 6




  • 03 aug 2009
    Naam: nicole

    Arie zou je ons allemaal een plezier willen doen en de EO verlaten, heel snel! die gaat niet werken voor je ze houden je constant aan het lijntje en nu weer je programma niet op tv. Leer hiervan en ga heen!




  • 03 aug 2009
    Naam: Simons

    Heer maak mij uwe wegen, door uw woord en geest bekend leer hoe die zijn gelegen en waarheen g'uw treden wendt leid mij in uw waarheid leer ijvrig mij uw wet betrachten want gij zijt mijn heil o heer 'k blijf u al den dag verwachten PS 25 ver2 gij zijt mij een schuil plaats in gevaar u ziet waar ik ga




  • 03 aug 2009
    Naam: Simons

    Een dialoog aan gaan met christenen ja strijd de goede strijd en niet de bloem is geknakt in de top om een tv programa is de tv onze god geworden in ons leven zijn we dan zo afgedwaald in ons leven de weg die jezus ging niemand heeft die weg ooit afgelecht om met een kruis op de rug de straaten door te lopen zo als hij dat deed en hij hing daar voor deze zondigen mensen zo als wij weg met hem riepen ze kruis hem en kom van dat kruis af als u de jezus bent zo die weg is voor mensen zo als wij niet te doen




  • 03 aug 2009
    Naam: simone

    echt balen dat het nieuwe programma niet door gaat. Gemiste kans voor de eo om meer kijkers te trekken en mensen te laten nadenken over het geloof.




  • 03 aug 2009
    Naam: Urquhart

    Arie, hoe lang blijf je nog bij de FO, de Fundamentalistische Omroep werken? Want het is nu volkomen duidelijk dat de FO geen missionaire omroep is, maar een hypocriete instelling voor zogenaamd verantwoorde buis- en ethervulling. En waar pathetische types angst en bekrompenheid aanzien voor geloof. En dus niet (meer) snappen dat geloof juist staat voor openheid en (toe)vertrouwen. En een Christen, in de kracht van de Geest de dialoog mag aangaan met de samenleving, zoals eens Paulus deed op de Areopagus. Mijn lidmaatschap hangt aan de wilgen, ik hoef geen sponsor te zijn van het vertonen van open wonden bij de talloze medische programma's (die blijkbaar wel kunnen en passen binnen het profiel) of herhalingen van Nederland Zingt uit 1983 (wat een goed programma zou kunnen zijn, ware het niet dat er naar hartelust uit de oude doos wordt gevist). Dus Arie, misschien kun je zoutend zout worden bij de VPRO, die met documentaires over de oneindige groot(s)heid van het heelal rustig gelovige wetenschappers aan het woord laat. Enfin, hoe dan ook jammer dat dit mooie idee in de knop is gebroken, sterkte met je creativiteit en je moed!!




  • 03 aug 2009
    Naam: Geert wilders

    Een echte giller ha ha jongens nog eens nog toe bizar echt ik heb de druk nu echt uit gevoerd nu geert had gelijk




  • 03 aug 2009
    Naam: Eurlings

    Teering zeg dat ik toch gelijk had he wat heerlijk hij hang het is gebeurd de galg en wat voel je nu arie opgelucht go de achter ban had gelijk zo zeg dat nu eens voor de tv arie dat je verstand ophol geslagen was




  • 03 aug 2009
    Naam: Micael E

    Gelukig de eo is verstandig arie kan zich weer anders laten zien mensen liepen weg bij de eo denk na voor je wat verzin en heeft het de juiste uitwerking en ga je niet te ver trouwens iedereen die ik ken groet




  • 03 aug 2009
    Naam: Henk

    Las net dat het programma niet door gaat. Uitstekend. Het bewust provocerend cabaret maken over Jezus - en trouwens hij is ook God - past niet bij een christelijke omroep. Ik ben bang dat wij de heiligheid van God wel eens kwijt zijn. Arie je kan ook met cabaratiers in debat over hun programma's en wat ze daarin uitkramen over God, christenen en geloof. En verkondig dan het Evangelie. Succes.




  • 01 aug 2009
    Naam: Rein-W

    Tjonge wat een bizarre reacties hier. Ik vraag me alleen af of het echt opbouwend is om God en de eigen EO boodschap te laten bespotten door ongelovige caberetiers er wordt al genoeg de gek mee gestoken daar hebben we geen programma voor nodig. EO zaagt aan eigen tafelpoten.




  • 31 jul 2009
    Naam: Eurlings

    Niet leuk de galg is nu wel dicht bij arie




  • 31 jul 2009
    Naam: Leone

    He andre ik ga nu zo met je op onze eigen weblog door kleppen wand hier zijn mensen die niet goed zijn die arie niet leuk vinden




  • 31 jul 2009
    Naam: Verzet

    Mes in het hart weg met arie en zieke mensen




  • 31 jul 2009
    Naam: Femke

    He andre ik bel je straks even is dat goed ik vind je een goede jongen ja wij weten dat het je veel moeite kost maar wij helpen je daar bij arie bedankt groet




  • 31 jul 2009
    Naam: Verzet

    Nu nog gekker kan het niet gekke op deze weblog gelijk dood maken




  • 31 jul 2009
    Naam: Andre

    Zingen ja dat vind ik leuk god is ook mijn vader ja leone en lenny ik krijg steun van jullie ik probeer alles wat ik kan




  • 31 jul 2009
    Naam: lenny

    He leone en andre van den broek hoe is het met jouw andre ik vind het een pluim voor jou de heere help je ook het is ook jou vader ik weet dat je van zingen houd en dat mag je ook doen ik kom snel ik ga samen met jouw kijken naar arie is dat goed




  • 31 jul 2009
    Naam: Leone

    He andre leuk dat je wat schrijf goed hoor van jou bedankt van ons die jouw begleiden om jouw te helpen arie bedankt ik ga kijken




  • 31 jul 2009
    Naam: Andre

    Ik heb een verstandelijke handicap en ik lees het alle maal maar ik vind het niet leuk dat mensen ding in publiek weblog zetten die mijn en andere pijn doet groet arie en iedereen en mijn begleiding ook




  • 31 jul 2009
    Naam: Andre

    Ik heb respect voor de mens maar niet voor mensen die een ander naar het leven staan arie tot ziens groet andre'




  • 31 jul 2009
    Naam: Verzet

    Wil jij ook dood met je stop pistool leg klaar




  • 31 jul 2009
    Naam: Verzet

    Ophangen en keel door snijden ballen afhakken dat was dan arie




  • 31 jul 2009
    Naam: Eurlings

    Op hangen en leeg laten lopen ook arie op zijn kop hangen en keel op snijden




  • 30 jul 2009
    Naam: just another guy

    Mooie actie, Arie. Rezpecttt!




  • 30 jul 2009
    Naam: jennifer

    Wat een spannend programma, nu al. Fijn om te zien dat er in deze tijd nog gezocht wordt naar manieren om met elkaar te praten over God en geloof. Ik ga zeker kijken 31 augustus!




  • 30 jul 2009
    Naam: Andre van kooten

    ONZIN fiziek moe echt je raak er doorgeslagen van arie WAAR AAN HEBBEN WE DIT TE DANKEN




  • 30 jul 2009
    Naam: Andre van kooten

    Nou nou is de mens van slag of zo ik kwam met toeval op deze website maar dit ga te ver echt tot ziens geen antwoord op mensen die niet weten wat ze schrijven




  • 29 jul 2009
    Naam: Roepende uit een put

    31 aug op tv arie en de eo




  • 29 jul 2009
    Naam: Angelique

    laatste reactie van mij hier, Arie, zonde van je mooie site, goed dat je in vrijheid van mening gelooft en het laat staan maar je ziet, ook hier help je, als het verbitterde monoloogje hier onder deze site niet had, zou hij/zij/het zijn onvrede in zichzelf vast fisiek op anderen botvieren en die mensen heb je dus gered ;) je zou bijna denken dat er geen aardige mensen meer zijn, maar die willen vast geen energie verspillen om op onderstaande bitterheden te reageren. Veel liefs, jij bent ontzettend belangrijk!!! ---$---<@




  • 29 jul 2009
    Naam: Rijms'Anie

    Micheal's wil u de reacie even controleren graag in eerste instantie met iemand mee praaten en daarna wat dingen citeeren die niets met arie te maken hebben (redacie)




  • 29 jul 2009
    Naam: Mendy

    Iedereen mag een reacie geven zo dat moest ik kwijt de redactie en ip blocken nou nee waarom het heeft geen nut geert is niet de geert wilders dat moest ik kwijt en zijn naam wil ik niet meer zien arie groet




  • 29 jul 2009
    Naam: Geertje

    Onzin inderdaad onzin arie ziek maaker zeker wel ja nu zie je wat er van komt en geeft je ip adres dan block ik je indirecht zo gebeurd pest kop ik ken je wel arie verwijderen van de buis graag en geer toi toi




  • 29 jul 2009
    Naam: Micheal'k

    Geert ga zo door groet van mij en ja ip blocken heb jij niet iets anders te doen en wat moest er op at5 zijn geweest? Griep ziekte of vogelgriep nou kijk maar




  • 29 jul 2009
    Naam: Emma

    Zo nu is het afgelopen ik kan hier niet meer tegen hoor dat mensen zo aan hun eind moeten komen dat hoeft niet uit en over hoor en die andere met ip block hou op met je onzin ik ben het zat echt hoor en lees je dit ik vind het ook niet goed dat hij arie als jezus ten toon gezet wordt




  • 29 jul 2009
    Naam: Geert wilders

    Wie blocken ip adres die van arie zijn website de lucht uit ja graag zelfs wel doen de zelfde gek blijft bezig ik hoop dat je verstandiger woord hij boomsma krijg zijn aandacht stem nu en doneer uw geld aan mij alvast bedankt




  • 29 jul 2009
    Naam: Angelique

    Hoi hoi, ik weet niet of mijn computer fratsen heeft, maar wat een onzin lees ik hier onder. Ik heb je even gezien en vooral gehoord op at5, blijf jij maar lekker jezelf, ik denk er precies hetzelfde over als jij, wat jij zegt denk ik en geheel uit mijn eigen vrije wil ;) Ik denk dat je onbewust ongelofelijk veel goed doet bij mensen zonder ze te dwingen, ga zo door ! ! ! de hartelijke groeten van iemand die over de inhoud durft na te denken en daardoor niets of niemand nodig heeft om tegen aan te schoppen ;) ---$---<@




  • 29 jul 2009
    Naam: Boomstam

    Wat een gezelige boel hier de doodstraf is afgeschaft in the usa maar in nederland wordt het tijd dat het weer op het lijsje komt maar wel door stroom schoken graag arie is vast de eerst die dat programa gaat maken en uit probeert lukt het niet dan schaat het niet ook leuk deze confarance eind van de tijd




  • 29 jul 2009
    Naam: Roepende in de woestijn

    Hoe is het mogelijk dat de storm rond dit programma losbreekt, terwijl niemand het gezien heeft? 31 augustus is het toch pas op TV?




  • 29 jul 2009
    Naam: Michael S

    @sukkel, die hier zojuist tientallen posts achterlaat; je hoeft net steeds een andere naam te kiezen hoor. Als geen leestekens gebruikt weten we meteen dat jij steeds dezelfde schizofreen bent. @redactie; kunnen jullie die idioot niet IP-blocken?




  • 29 jul 2009
    Naam: Geert wilders

    Bevaling arie is die dan er uitgeperst vreemde bedenkingen krijg ik er van pers kombinatie zeker geweest puf puf puf zo ds is en was blij met een ventje dat nu vermaakt wil worden




  • 29 jul 2009
    Naam: Kempers

    Eo er rust geen hoop meer vervlogen zijn de tijden weg met dat alles het kleine huis aan de heuvel in de weide arie dominee gezinten familie ja en arie was te vroeg geboren volgens mij dat was een zwaar bed bevaling guido wat is dat eo aanhang vermaak




  • 29 jul 2009
    Naam: Van tericht

    Ik was lid van een omroep eo wel te verstaan maar niet meer arie boomsma je maakt het van binnen de eo kapot maar ook buiten deze omroep themaweek er op uit zeker om even bij te komen thema tv het werd weer een rel met jouw ja let maar op zij je toch waar ben je opuit vermaak mijn en andere vermaak je niet




  • 29 jul 2009
    Naam: Van unnen

    God is weg arie staat op en de zoon te spelen van god nou het moet niet gekker worden geert bedankt van je feeback aan mij arie mag best met zijn lid in me roeren




  • 29 jul 2009
    Naam: Geert wilders

    Go nu dit weer even zo door gaan met geert@pvv bestaat niet pas op arie ik ga meer uitspraken doen dan mag de eo dit zeker wel op papier zetten zo even iets van eigen huis mededelingen jongeredag vermaak




  • 29 jul 2009
    Naam: Hindernis

    Beul en het op vegen van het bloed met toilet papier arie de dominee gezinten hij is verdwaald in het bos net roodkapje waar ga je heen zo alleen ik ga naar de omroep heel alleen wat ga je er brengen bij die omroep een frisse neus heel alleen




  • 29 jul 2009
    Naam: Gert beul

    Ik heet beul van achter en ik beul ook graag arie is me toilet papier nu ik veeg het af zo dat was dat




  • 29 jul 2009
    Naam: Geert wilders

    On afgebroke slapen ja dat bedoel je toch in de kerk pitten ze elke zondigedag weer ja nieuwe omroep ja dan ga ik zeker een omroep de lucht in schoppen wilders tv commerceel tv niet publiek




  • 29 jul 2009
    Naam: Veloren

    De kerk zal er weer een zondags diens aan houden bid on afgebroken door daarna woord u weer rustig wakker gemaakt slaap niet zeg ik u spreek vrij uit niet beter uit dat zijn vakanties die u boekt vrij nooit vakantie geert hallo hoe is het weer lekker met de omroep van eo naar nieuwe omroep arie boomsma




  • 29 jul 2009
    Naam: Geert wilders

    Klets niet zo gaan we nu weer een blik in het begin was het woord houden er staan veel te veel woorden in dat woord ik heb ook een boodschap en die draag ik uit en trek ik niet in als u dat maar weet u kunt me steunen door gift




  • 29 jul 2009
    Naam: verduin

    Ben ketting is dat dan jezus? Ja oog luikende kleppen voor arie ja boos peterus had ik tot drie keer gelogen ik ken hem niet al hij hem nu wel gekend had wat dan arie is nu ook zo'n wijs man geworden de teller loopt maar door nee niet ik maar u ja zo blijf je in het cirkeltje draaien overigens onderzoek het woord goed en niet regels over slaan arie dan zie je van zelf was ik dat die dit gedaan heb




  • 29 jul 2009
    Naam: Geert wilders

    Van spijk je schrijf kunst is niet oke maar ik begrijp het ben ketting die ook de draak met jezus stak en nu nog inderdaad met arie als opvolger die de eo wijst op hen fouten in de ban met arie nou de publieks trekker de op lossing onder de tafel gespekken voor oplossing




  • 29 jul 2009
    Naam: Van spijk

    Dan sla je het ad op en ja wel hoor voor pagina nieuws arie loopt over water een dialoog noem arid dat ik niet tover kunst je gaat nu zelf in het spoor van jezus dee dat peter ook al niet wandelen over straat met de bijbel en ben ketting nu nog en jij trek het nog even door om met de eo zo weg is weg arie ga wat anders doen aub




  • 29 jul 2009
    Naam: Geert wilders

    Anti islam is geert zeker nu en meschien nu zo wat anti christenen als het zo door gaat arie dan breng jij me op andere gedachten wij kunnen niet alles over ons ruggegraat laten gaan de achteban leg nu weer in de cleans met het zelfde waar je al eerder voor geschorst was nu weer je blijf aan de gang een goed mens denkt na




  • 29 jul 2009
    Naam: Van de veer

    Arie heeft weer weer woord let op hij bedenk weer wat hij en een dialoog om zijn contract te rekken bij de eo verzin niet voor je begin




  • 29 jul 2009
    Naam: Ben

    Spotten op vlietuigen ja dat kan arie bij schiphol maar jezus spotten in dialoog dat wordt wel erg veel geert heeft gelijk weg met spullen en al




  • 29 jul 2009
    Naam: Geert wilders

    Goed wat nou goed zo is dat voor mij bedoeld of voor arie die met mij een dialoog aan gaat met een vuist op het oog zo is dat zo goed gekeurd door achterban en voor en links en weet ik nog meer niet




  • 29 jul 2009
    Naam: Verlaan

    Goed zo welke vraag is dat nu de afgang bedoel je met goed zo vergsing is mogelijk kijk arie is geen stijl.nl




  • 29 jul 2009
    Naam: Eric

    Goed zo Arie!




  • 29 jul 2009
    Naam: Donner

    Geert politiek geweld is zo ver arie ja gedrag regels zijn er niet voor de poes het gedrag om cijfer voor arie te verzinnen




  • 28 jul 2009
    Naam: Geert wilders

    Zinige dingen ja bedankt overigens maar het is arie die nu vraagde om aandacht nou dan ben ik er ook




  • 28 jul 2009
    Naam: tepelhof

    Tepel zijn gevoelig en aanraaken oh yes mmm ja nou arie jezus is niet de persoon omdat bij te doen




  • 28 jul 2009
    Naam: Michael S

    He, wat leuk, geert wilders zit op deze site; eindelijk zegt hij eens zinnige dingen...




  • 28 jul 2009
    Naam: Janmaat

    Het oude gezicht van de omroep is om zeep geholpen arie je bouw niets op maar af was dit je het allemaal nu waard de eo is een omroep voor gelovige mensen en niet om het bloed onder de nagels van andere weg te poetsen arie henk binnen dijk die had pas goede programa's maar dit is te vergaan




  • 28 jul 2009
    Naam: Geert wilders

    Eo boos de achterban is het nu zo wat gedaan arie het kan ook niet anders de cijfertjes arie zakken als een cijfertjes probleem kijkende mens wil jou niet dus trouw maar en bedenk je ze bidden om en voor en achter je en recht's van je




  • 28 jul 2009
    Naam: Larsting

    Arie meneer doornbos van eo heeft gelijk echt wel je kunt te vergaan het werd tijd dat ze nu niet afwachten om je eruit te gooien weg de kijkcijfers he arie o ja bij sbs was de dingen te zien om de shownieuws hart om nederland




  • 28 jul 2009
    Naam: geert wilders

    Je krijg aan hang van een verkeerde bodem arie pedo partij heb je gevonden meschien ook creative dingen je weet maar nooit maar martijn is te doorzichtig




  • 28 jul 2009
    Naam: Martijn

    Zo de pedo is in eens getipt om arie te vragen heb je kinderen arie ik heb zin in je weet wel ik ben niet gelovig en wil je mij bekeren arie of wil je een date




  • 28 jul 2009
    Naam: Zondergeld

    De spiegel van arie hij spiegel zich aan een dialoog met gelovige geert had gelijk weg met hem spiegel kan ook breken arie dan heb je het niet goed gedaan




  • 28 jul 2009
    Naam: geert wilders

    Ons gelovig nederland maroco 2 en met arie woord het 3 nou meer werk hoe fijner het wordt in het landje kop op we gaan er voor fitna woord vervolgd




  • 28 jul 2009
    Naam: Geert wilders

    Creative nou wat goed van je arie een hart onder de riem of riem op je billen het is wat je lekker vind




  • 28 jul 2009
    Naam: Schipaanbord

    De kerk in verval wat maakt een mens toch een rommel de eo heeft vast gevraagt of arie deze website in de lucht wil hijssen want niet op de eo site meer arie buiten ons om kun je doen en laten wat je wil toch arie




  • 28 jul 2009
    Naam: Geert wilders

    Arie boomsma of van traa nou als hij dan maar de boom tegen houd wind anders blijf er niets van je over arie je familie zijn vast blij geweest met je optredens alleen volgens mij wel zwaar deze bevaling en nu ja nu zie je wat er van terecht komt




  • 28 jul 2009
    Naam: geert wilders

    Er is hoop voor arie en de hoop is dat arie zijn spullen pakt en weg gaat voor goed wat een hoop voor de toe komst joep van het hek daar hou ik van beter dan programa verzinnen die nog wal of schip raakt




  • 28 jul 2009
    Naam: geert wilders

    Een panel van 3 nou nou joh toch en zit ik ook bij een stem stem op mij en blijf behouden van deze onzin koran bv meschien iets voor arie je gaat toch ver nou durf deze stap eens aan




  • 28 jul 2009
    Naam: Geert wilders

    Een vervolg in 2010 dan hoop ik toch dat dat hoofje van de nederlandse buis weg is anders woord het een debad in het kabinet want als de eo zich zo naar iets nonzin toe werkt dan moet er gestemd gaan worden en bij verlies dan hand wassen goed arie me mobiel happer nu




  • 28 jul 2009
    Naam: geert wilders

    Jongen wat een draak die arie wat 40 dagen zonder een zaadlozing nou arie dat hoort bij de omroep wel de evangeliese omroep ja maar onder tussen wel met de hand onder de lakkens arie zo dat moest er even uit homo nee ik heb er niets tegen maar op de verkeerde plaats zijn op de buis en nu loop je weer over geen water want dat lukt jou nooit sla met een stok op water weg water nou arie dan mag jij door naar de overkant en verdrink niet ik help je niet




  • 28 jul 2009
    Naam: Geert wilders

    Godverdome zeg is me dit een gedoe gooie hem arie er uit weg is weg is er een waarschuwings dienst die zeg dat dit niet mag arie wie is hij een verschopeling van ja de eo is dus de eo dan veranderd nee echt niet wel in het verval gekomen maar goed ze zeggen dat zij god verkopen




  • 28 jul 2009
    Naam: Anja van der water

    God wat zou hij van ons denken dat wij lekkere mensen zijn nee dat echt niet de achterban van de eo mag zich best achter de ooren krabbelen of dit nu wel op de nederlanse buis moet komen en dat iemand iets zeg dat dit juist evangelie is dat lap ik echt aan de laars we spelen een spel met god wie niet waag die wind of niet wandt de winst is niet dit programa




  • 28 jul 2009
    Naam: Andre van den broek

    Mensen denken dat god een tiran is nou mensen zijn meer met dit bezig god is liefde maar je mag het blok niet voor god zijn voeten leggen wat wij dus wel doen elke dag weer een arie die god voor wilt zijn ik ga zo ziet hij hem uit dagen en mensen trekken in een verkeerde richting naar de media om toch weer een programa van de grond te drukken




  • 28 jul 2009
    Naam: Maarten en Doreen

    Hoi Arie, Wij vinden het een geweldig idee om op deze manier aandacht te vragen voor het evangelie. Wij denken dat hiermee mensen bereikt worden en gaan nadenken over Jezus. Ga zo door, en zet hem op!




  • 28 jul 2009
    Naam: Jack

    Volgens mij kan God hier prima om meelachen! Velen van jullie lijken God te zien als een of andere machtige tiran die gekrenkt zou kunnen worden doordat we ons niet aan zijn wetten zouden houden. Maar jullie hebben het mis. God houdt van ons, onvoorwaardelijk. En misschien nog wel het meest van de cabaratiers ;)




  • 28 jul 2009
    Naam: annemiek verscheur

    Arie kun jij ook zonder te verdrinken over water lopen nee dat kun je niet de commotie je vraag deze aandacht dan krijg je deze aandacht krijgen was je vroeger ook zo om je aandacht af te dingen




  • 28 jul 2009
    Naam: Andre van kooten

    God is je een stap voor een dialoog aan gaan om het geloof hoe ver gaat een mens op nieuw lokt de duivel en weer aan vechtingen met de mens de zonde die wij hem aan doen het boven hem te proberen te staan want wij willen op de troon gaan zitten van god de mens is sterk maar god is sterker dan wij als mens




  • 28 jul 2009
    Naam: Andre van den broek

    Grappen over jezus de commotie is niet voor niets je lokt er mee de christelijke achterban op andere gedachte te brengen met guido weijers ik hoop dat de eo wijs is de dialoog aan gaan met jezus is dat hem verzoeken dit experiment god kan jouw ook verzoeken want hij slaat terug en zeg dan ga weg wand ik heb je nooit gekend




  • 27 jul 2009
    Naam: Esther

    Goed zo, dat is een mooie volgende stap de schorsing. Niet voorzichtig verder gaan, maar vol goede moed en durf door gaan. Trots op je!!!!




  • 27 jul 2009
    Naam: his

    Galaten 6 vers 7 "Dwaalt niet,God laat niet met Zich spotten. Is het niet zo dat cabaretiers altijd al grappen over het geloof maakten, wij zetten dan altijd de tv uit. Nu mogen ze in opdracht van de e.o. de gek met God hebben. Wel God laat niet met zich spotten. Het is de eindtijd en allen die in Christus Jezus Godvruchtig willen leven,zullen vervolgd worden(2tim.2vers 12)




  • 27 jul 2009
    Naam: Jack

    Geweldig!!




  • 27 jul 2009
    Naam: Maloot

    Nou lekker de confrontatie aangaan! Mafkees, denk je dat je daarmee een dialoog krijt? nee je bereikt er juist het tegenovergestelde mee dat mensen nog meer gaan spotten. Want dan is het o zo leuk om de grappen te herhalen. Misschien wordt het bij jullie eerst tijd om na te denken alvorens een programma te bedenken




  • 27 jul 2009
    Naam: Peter vd Wielen

    Beste Arie, Waar ben jij in vredesnaam mee bezig? Dit is een risico dat jij helemaal niet kan dragen. Het is mij echt een raadsel wat je met dit prograamma wil. een podium bieden aan grappenmakers zodat ze jezus lekker kunnen bespotten?




  • 27 jul 2009
    Naam: evelien

    Dapper!!!




  • 27 jul 2009
    Naam: Johnny

    Guido Weijers bij de EO? 2009 is het jaar van de verrassingen!!!!! (stiekem toch wel benieuwd...)




  • 27 jul 2009
    Naam: Johnny

    Arie Boomsma maakt de EO van binnenuit kapot. Heeft dan werkelijk niemand dat door?




  • 27 jul 2009
    Naam: Mineraaltje

    Jaaaah.te gek weer!!!!